Var hittar man en vvs affär på nätet som säljer till bra priser.
Ska köpas mycket böjar och rör av många sorter.

Kan få lite tips på nätaffärer?

Både sigro och rinka funkar kanon, var och en med sina fördelar.

Kan lägga till Byggbo som jag provet en gång med framgång.

DinVVSbutik i Sverige AB

Har funkat mycket bra då jag handlat av dom.
Kan tycka att hemsidan är lite svår och seg. Men dom är hemskt bra att ha att göra med

Tackar för förslagen.

Har handlat från Sigro och DinVVSbutik (samt Rinkaby på plats i butiken). Tycker DinVVSbutik gick snabbare och smidigare, men Sigro var inte på något sätt långsamma. DinVVSbutik jobbar mot Dahl, vilket gör att varorna levereras från direkt från Dahl vilket nog gör det hela smidigare.

När det gäller priser gäller det att vara på sin vakt. Olika butiker är billiga på olika saker. Rinkaby har överlag ett bra pris pga stor volym, men saknar en hel del i sortimentet (även om det blivit bättre på senare tid), Sigro har behövt ett telefonsamtal för att matcha rinkabys priser. Byggbo var klart billigast senast jag handlade (pex rör, wirsbo gv, lite kopplingar) och Dinvvs har alltid varit dyrast när jag priskollat.

Det lönar sig att jämföra priserna mellan butikerna innan man slår till. Den som är dyr ena gången kan vara billig vid nästa inköpstillfälle.

Har nu lagt in en beställning hos rinkaby vvs, hoppas det går bra nu.

Jag la märke till att det var bra mycket billigare VVS i Litauen sist jag var där. Italienska fabrikat la jag märke till det var. Har för mig att priserna var ca 40% av vad de ligger på här. Färjor dit går ju från Karlshamn och Nynäshamn.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.