Skall ha en kulvert med värme och VVC från verkstaden till atterfalshuset.
Min fråga är om det finns någon VVC pump som har flödesstyrning så att min 55 grader hålls på returen på VVC slingan?

Då har du kanske en tank, VVC kopplas in på ett visst sätt med en mekanisk termostat som ställs på ett värde. Pumpen snurrar ut flödet i kulverten. Nu blir det stora förluster i en kulvert med VVC, så kanske inte är fel att ha ett ur på pumpen som startar/stoppar den på tider som passar in.

Bästa är väl att sätta en rörelsevakt som aktiverar vvc när du går in i attefallaren?

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Bästa är väl att sätta en rörelsevakt som aktiverar vvc när du går in i attefallaren?
Vill inte hamna i idial temp för legionella så den skall gå hela tiden med min 55 grader.

P Petter Forsen skrev:
Skall ha en kulvert med värme och VVC från verkstaden till atterfalshuset.
Min fråga är om det finns någon VVC pump som har flödesstyrning så att min 55 grader hålls på returen på VVC slingan?
Varför så hög VVC-temp. 50 grader räcker. Sen att styra det med en pump blir någ svårt.

P Petter Forsen skrev:
Vill inte hamna i idial temp för legionella så den skall gå hela tiden med min 55 grader.
Hur många meter kulvert och dim på den för VV.

12 m och 20 mm

Wilo Stratos pico, wilo Stratos maxxo har den funktionen du söker med temperaturstyrd gång

H
Köp en liten VVB och sätt i attefalaren.
Den laddas med varmvatten innefrån verkstaden via kulverten.

• Gilla
Vector och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.