Kort och gott Är ute efter 100-120l beredare.
Finns det märken som bör undvikas? Finns det märken som bör tittas på noga och rikta in mig på inför stundande inköp?
har tittat på Metro Therm.
110R tror jag modellen heter.
Finns det märken som bör undvikas? Finns det märken som bör tittas på noga och rikta in mig på inför stundande inköp?
har tittat på Metro Therm.
110R tror jag modellen heter.
Den i all ära men den har patronen i vattnet och kan kalka igen, så klart man kan chansa och """ kanske """ byta patron. Men är ett H-E att byta och få tätt, sen är det lite klurigt med termostatens mekaniska koppling mellan underdelen där vredet sitter och termostaten som sitter fast på patronens fläns, allt är en del. Har man inte kalk så är det ett alternativ.F fribygg skrev:
Med en så billig beredare kan man väl chansa och kassera om problem skulle uppstå?J jonaserik skrev:Den i all ära men den har patronen i vattnet och kan kalka igen, så klart man kan chansa och """ kanske """ byta patron. Men är ett H-E att byta och få tätt, sen är det lite klurigt med termostatens mekaniska koppling mellan underdelen där vredet sitter och termostaten som sitter fast på patronens fläns, allt är en del. Har man inte kalk så är det ett alternativ.
Alla sorter med värmesköldar , finns även med keramiska patroner som sitter i som en kondom in i vattnet. Men i ditt fall skulle jag ta en med sköldar, har sett sådana som är 25 år gamla och fungerar fortfarande. En del dyrare men värt det
Får bli minsta modellen 150l. Får nog inte in större modell. Sitter en gammal i torpet idag, Metro Therm. Den har suttit där sedan 1994 och trummar på bra än, undrar va det är för exakt modell. Tror det är billigaste modellen, då tidigare ägare av torpet va mycket ekonomiskt lagd
Men den är endast på 30l så det tar ofta slut på varmt vatten idag.
Men den är endast på 30l så det tar ofta slut på varmt vatten idag.