Råkade ut för ett sönderfruset pumphus nu i dagarna i källarn, märkte inte att de va nå tok förns jag inte fick nån värme ur kranarna längre. Lyfte på luckan till källarn å de va en 40cm vatten över hela golvet, och elpatronen till vvb'n låg under vatten å säkringen hade gått.

Nu har jag pumpat ur allt vatten och köpt en ny hydroforpump, lyfte på luckan till elpatronen och torka ur bäst de gick, men nu när jag några dagar senare sätter i en ny propp så smäller den direkt! har patronen tagit sån skada att de inte räcker å tömma/torka ur den på vattnet tro?? vvb'n å patron är från -69, vintage q(;^;)p
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.