Hej! Första gången jag är här och ställer en fråga ang min reglercentral från 1982, RVP21., Klockan fungerar inte, dessutom så verkar det som om reglercentralen inte gör sitt jobb. Kan man kontrollera detta? Finns det möjlighet att köp en ny? Eller byta den mot en modernare?

En bild hade varit bra.
Det finns väl en del olika "RVP21.XX".

Ove Germundsson skrev:
Hej! Första gången jag är här och ställer en fråga ang min reglercentral från 1982, RVP21., Klockan fungerar inte, dessutom så verkar det som om reglercentralen inte gör sitt jobb. Kan man kontrollera detta? Finns det möjlighet att köp en ny? Eller byta den mot en modernare?
Här kommer en bild på RVP21 regulatorn. DSC_0235[1].jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hur gör den inte sitt jobb?
Klockan går ej skriver du, vad händer utöver det. Eller vad händer inte kanske man ska fråga?

Satte dit en veckoskiva på urverket och det ser ut som om klockan går nu. Men jag tycker att jag måste ha hög returvärme på radiatorvattnet för att shuntventilen skall släppa på varmare vatten än tidigare inställningar. kollade utegivaren i höstas och den var ok enligt den instruktion jag fann på internet. En faktor som jag får räkna med är att jag har en luftvärmepump idrift som på sätt och vis påverkar radiatorerna.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.