5 746 läst ·
5 svar
6k läst
5 svar
Vitt mögel?
På en vägg i mitt hus är där nått vitt som inte vill försvinna ser ut som salt?
Jag har skrapat bort det ordentligt sen spacklat över det bara för att någon tid senare se spacklet falla av i stora sjok och det vita kommit åter?
Nån som vet vad det kan vara?
Jag har skrapat bort det ordentligt sen spacklat över det bara för att någon tid senare se spacklet falla av i stora sjok och det vita kommit åter?
Nån som vet vad det kan vara?
...kolla väggen på utsidan. Kan vara trasig stupränna, skador i putsen/otätta fogar vid fönster eller kanske ett vattenrör som läker inne i väggen?? Möjligheter är många....väggen är fuktig och fukten torkar ut och salter kristaliserar på den varma sidan. Försök hitta och åtgärda orsaken och lycka till!
gaia
gaia
Precis så såg det ut i taket på vår toa. Badrummet ovanför hade vattenskada...... Det var bara det att när vi tog ner innertaket o betongbjälklaget syntes så hängde det dessutom som långa trådar. Synnerligen otrevligt. Nu står ett avfuktningsaggregat o brummar i badrummet.
Ett tips är att hyra en fuktmätare på Cramo eller Hyreshuset/Hyrpoolen, kostar ca 175-200:- för en dag, och gå runt o mäta i huset o se vad du hittar.
Berätta för oss hur det går.
Ett tips är att hyra en fuktmätare på Cramo eller Hyreshuset/Hyrpoolen, kostar ca 175-200:- för en dag, och gå runt o mäta i huset o se vad du hittar.
Berätta för oss hur det går.
Produkter som diskuteras: "fuktmätare"
Fuktmätare
Fuktmätare är precisionsverktyg som används för att mäta fuktnivåer i olika material, som exempelvis trä, betong och gips. Detta är särskilt viktigt inom byggbranschen för att förebygga mögel- och rötskador, men även inom jordbruket
Läs mer
Det som är lite mysko är att det är en innervägg, enkelmurad tegelvägg.
Fast inget av rummen var uppvärmda i vinter vet inte om det kan ha med saken att göra tycker det borde vara värre om det ena var uppvärmt.
Jag får väl låna en fuktmätare och testa.
Fast inget av rummen var uppvärmda i vinter vet inte om det kan ha med saken att göra tycker det borde vara värre om det ena var uppvärmt.
Jag får väl låna en fuktmätare och testa.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden