1 458 läst ·
7 svar
1k läst
7 svar
vitt kök ?
Hej!!
Jag är sugen på att köpa gräddvita luckor till köket.
Men är det osmart val av färg ?? om man som vi har småbarn som kladdar :
Hur tycker ni som har vita luckor att det är ?
Blir det ett evinnerligt torkande och putsande eller ???
Annars om man väljer träfärgade luckor så "kamouflerar det ju en hel del ;D
ps, det har vi nu så jag vet det ds.
Men jag tycker gräddvita är klart finast !
Jag är sugen på att köpa gräddvita luckor till köket.
Men är det osmart val av färg ?? om man som vi har småbarn som kladdar :
Hur tycker ni som har vita luckor att det är ?
Blir det ett evinnerligt torkande och putsande eller ???
Annars om man väljer träfärgade luckor så "kamouflerar det ju en hel del ;D
ps, det har vi nu så jag vet det ds.
Men jag tycker gräddvita är klart finast !
Det går alldeles utmärkt med kombinationen gräddvita luckor och barn, vi har gräddvita ramspegelluckor och två femåringar och jag tycker inte att det är något problem.
MVH/Christina.
MVH/Christina.
Håller med övriga talare.... ;D
Lycka till!
Lycka till!
Dags för lite negativa vibbar..... 
Har själv 4 barn mellan 6-2 år (ett tvillingpar och tjejer allihop) och kör med ett vitt kök idag (IKEA Ståt). Vår erfarenhet är att det blir VÄLDIGT kladdigt på bänskåpsdörrar och att skiten (mat, godis etc.) sätter sig i alla eventuella springor som finns. Dessutom så lyckas barnen få färgen på luckor och socklar att spricka och slitas bort. Min fru och jag putsar och bättrar med färg hela tiden (och tid är just det man har för lite av...)
En slät lucka hade nog klarat sig bättre om man absolut vill ha vitt.
Vårt nästa kök kommer nog bli i bok. Dels tror jag att fläckar inte syns lika lätt dessutom så finns inte risken att färgen slits bort, om det är massivt, vilket är ännu fulare än fläckarna!
Rostfria vitvaror har vi helt valt bort trots att vi tycker de är fina. Finns tillräckligt många områden att försöka hålla rena ändå i ett hus så varför göra det jobbigt för sig....?
Har själv 4 barn mellan 6-2 år (ett tvillingpar och tjejer allihop) och kör med ett vitt kök idag (IKEA Ståt). Vår erfarenhet är att det blir VÄLDIGT kladdigt på bänskåpsdörrar och att skiten (mat, godis etc.) sätter sig i alla eventuella springor som finns. Dessutom så lyckas barnen få färgen på luckor och socklar att spricka och slitas bort. Min fru och jag putsar och bättrar med färg hela tiden (och tid är just det man har för lite av...)
En slät lucka hade nog klarat sig bättre om man absolut vill ha vitt.
Vårt nästa kök kommer nog bli i bok. Dels tror jag att fläckar inte syns lika lätt dessutom så finns inte risken att färgen slits bort, om det är massivt, vilket är ännu fulare än fläckarna!
Rostfria vitvaror har vi helt valt bort trots att vi tycker de är fina. Finns tillräckligt många områden att försöka hålla rena ändå i ett hus så varför göra det jobbigt för sig....?
vi har ett vitt kök hemma
och en massa folk, ungar, hundar och katter som springer omkring
det viktigaste är nog inte färgen utan att ytan är rätt
vi har en rättså blank yta som är lätt att torka av
en matt yta "suger" in skiten på ett annat sätt
ha heller inte för blank yta då denna ger fingeravtryck
lycka till
och en massa folk, ungar, hundar och katter som springer omkring
det viktigaste är nog inte färgen utan att ytan är rätt
vi har en rättså blank yta som är lätt att torka av
en matt yta "suger" in skiten på ett annat sätt
ha heller inte för blank yta då denna ger fingeravtryck