Hejsan!
Mitt handfat är vitt. Vitt är tråkigt. Kan man måla handfat av porslin?
Hur går man i så fall till väga? Vilken sorts färg ska man köpa?
Har någon redan gjort det? Posta i så fall gärna en bild på resultatet.
Mitt handfat är vitt. Vitt är tråkigt. Kan man måla handfat av porslin?
Hur går man i så fall till väga? Vilken sorts färg ska man köpa?
Har någon redan gjort det? Posta i så fall gärna en bild på resultatet.
Ingen färg på burk kan ersätta keramisk glasyr trots att det utlovas på burken ibland. För det första så det är inte mycket som fastnar på glasyren och det är den egenskapen man vill ha av hygieniska skäll + motstånd mot kemikalier och slitage. Man har använt glaserad porslin, keramik eller emaljerad metall i århundrade i kök och bad.
Finns färgad porslin som begagnat från 70-talet. Finns att beställa annat färg än vit hos stora leverantörer men det kostar därefter. Har sett andra kulörer när jag surfat på tyska bad- sidor.
Ska du mot alla odds måla fatet så måla enbart utsida och behåll den tåliga insidan intakt...av praktiska skäll
.
gaia
Finns färgad porslin som begagnat från 70-talet. Finns att beställa annat färg än vit hos stora leverantörer men det kostar därefter. Har sett andra kulörer när jag surfat på tyska bad- sidor.
Ska du mot alla odds måla fatet så måla enbart utsida och behåll den tåliga insidan intakt...av praktiska skäll
gaia
Tack för svar. Då är det bara att börja tokgoogla efter några sköna handfat. Ett ovalt format i porslin eller glas skulle passa mig bra. Gärna i grått eller svart. Eller en kombination av svart, grått och/eller vitt.
Eller vad tror ni om ett handfat i sten?
Min badrumsmöbel är B60 x D46 cm så handfat måste få plats på den ytan. Alla tips är välkommna.
Eller vad tror ni om ett handfat i sten?
Min badrumsmöbel är B60 x D46 cm så handfat måste få plats på den ytan. Alla tips är välkommna.
Redigerat:
Klicka här för att svara