Hej,

Är i slutet av en process och ska under veckan skriva under för att påbörja process med bygglov osv Vi kommer bygga med totalentreprenad i sthlm. Hur ska vi tänka kring vite - kan man luta sig på ABS18 eller behövs förtydligande göras? Tacksam för svar!
 
T
Ronnblom Ronnblom skrev:
Hej,

Är i slutet av en process och ska under veckan skriva under för att påbörja process med bygglov osv Vi kommer bygga med totalentreprenad i sthlm. Hur ska vi tänka kring vite - kan man luta sig på ABS18 eller behövs förtydligande göras? Tacksam för svar!
Skulle inte luta mig mot ABS18, finns standard paragrafer som "skäligt" osv... Lägg in en egen vitesklausul i kontraktet, finns färdiga klausuler du kan kopiera och skriva in.
 
  • Gilla
Pedersenskan
  • Laddar…
Tack för push! :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.