ImageUploadedByByggahus.se1409056206.132665.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vad är det gröna för något?
Hur får man bort det enklast
Hur får man bort det gröna från stenarna?
Hur förebygger man sånt?
Vita stenar med svart fiberduk under 120g/m2

Det måste väl vara mossa. Ser ut som att stenarna ligger i jord? Då lär det växa t.ex. mossa på dem.

Lägg stenarna direkt på duken?

Glenno83 skrev:
Det måste väl vara mossa. Ser ut som att stenarna ligger i jord? Då lär det växa t.ex. mossa på dem.

Lägg stenarna direkt på duken?
Det är nog duken vi ser tror jag? Så där med mossa ser det ut om det bara kommer några små korn jord på duken. Till TS skrubba skrubba skrubba. när det börjar igen att bli grönt får du göra samma sak då. Kan ta ett par månader eller flera år innan det blir igen. Så mitt råd är GLÖM allt som är vitt ute, skiten mossa alger syns för bra på det!

Högtryckstvätt? :thumbup:

Taktvätt?
Mossa som mossa tänker jag....

Det är nog alger, är stenarna inte marmor kross det är poröst skräp som blir just så, gröna och fina.

Klorinbad?
Så slipper man skrubba eller dra ut slangen tänkte jag :)

Lexington skrev:
Klorinbad?
Så slipper man skrubba eller dra ut slangen tänkte jag :)
Jag tänker en rabatt med stenar och köra klorinbad på stenarna i den. Hur tänkte du nu? Visst kanske inget farligt om man sköljer stenarna ordentligt men ändå. Varför använda kemikalier i onödan ( samma med taktvätt) skrubba, gilla läget eller byt är mina råd!

Kromo skrev:
Hur tänkte du nu?
Jag tänkte; 1 samla ihop all sten 2 lägg i klorin över natten 3 skölj ordentligt.
Jag trodde all sten låg på markduk och inget planterat i närheten.
Det var ju bara en idé men visst, skrubba är ju definitivt mest miljövänligt (Beroende på hur många borstar man använder och vilket material dom är gjorda av :D)

• Gilla
Kromo
  • Laddar…
Är det bara jag som tycker detta är vackert? Låt naturen ha sin gång och njut, mitt råd :-)

• Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.