Ska bygga nytt hus, och har lite funderingar på val av köksluckor.
Vita luckor (målad MDF, melamin, folie mm):
+klassiskt
+snyggt
+tidlöst
+ljust
-all skit syns på dem
-luckor i melamin eller folie blir fort fula / kantstötta mm
Luckor av trä (valnör):
+snyggt
+inte lika känslig för fläckar mm som vitt
+inte lika känsligt för repor mm som melamin eller folie
-mörkt
-lätt att trötnar på (?)
Sen finns det ju Laminat och Corianluckor. Någon som har några erfarenheter av dessa?
Om man bortser från personliga åsikter från vad som är finast.
Vilket är det bästa valet?
Vilka fler för och nackdelar finns det?