Kort sagt: -94 byggt platta på mark, med 100mm isolering under. Huset är i orginal skick, eluppvärmd. Väggen är en yttrevägg.
Hittade dessa under en olimmad plastmatta, luktar endast plastmatta under.
Vi har bott här ca 9 månader, ingen lukt som drar sig i kläder, eller ökad förkylningar.
Har haft mögelhund, men markerade inte här.
Svårt att se, men tycker prickarna kan vara lite porösa. Pulveriseras om man skrubbar mellan fingrarna. Löses ej upp i vatten.
Har sett prickarna fasna i plastmattan och på tapeten som nästan vidrör betonggolvet. Har inte sett till fuktfläckar.
Kan det vara kalk från i takt plattan torkades, eller något organiskt som torkat?
Hittade dessa under en olimmad plastmatta, luktar endast plastmatta under.
Vi har bott här ca 9 månader, ingen lukt som drar sig i kläder, eller ökad förkylningar.
Har haft mögelhund, men markerade inte här.
Svårt att se, men tycker prickarna kan vara lite porösa. Pulveriseras om man skrubbar mellan fingrarna. Löses ej upp i vatten.
Har sett prickarna fasna i plastmattan och på tapeten som nästan vidrör betonggolvet. Har inte sett till fuktfläckar.
Kan det vara kalk från i takt plattan torkades, eller något organiskt som torkat?
Klicka här för att svara

