Har målat med Rustas Full Matt Edition i nyansen Park Green.
Skitsnygg nyans, lätt att måla med, täcker hyfsat.
Problemet jag har är att så fort man kommer åt väggen så blir det vita märken, ungefär som att någon kommit åt väggen och haft gipsdamm på sig.
På färgburken står det att den är avtorkningsbar, men när man torkar så blir det samma vita märken.
Färgen är härdad i över en vecka och det är ca 25⁰ i rummet.
Någon som varit med om samma sak eller vet vad detta beror på?
Finns det nåt att göra annat än att klarlacka och tappa hela grejen med matt finish?