Är detta "normalt"?
Har lagt Moelvens vitlaserade panel Trend på väggarna. Efter ett par månader har den ändrat nyans, är inte längre vit. Har fått en röd/rosa nyans, se bilder.
I taket ligger Moelvens vitlaserade panel Rough, nyansen på väggarna framhävs nu tydligt.
Väggarna lades i våras, och taket i helgen.
Enligt Moelven så "mognar" furu och kärnveden framträder. Borde inte detta framgått tydligt isf? Att jag köper en vit panel för att jag vill ha vita väggar men att dom inte är vita längre än ett par månader?
Första gången jag lägger något sådant, därför min fråga om det verkligen ska vara så
Martin

• Interiörbild som visar vitlaserade träpaneler på vägg med en röd/rosa nyans och kontrasterande vita takpaneler.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vitlaserade träpaneler på vägg som övergår i röd/rosa nyans nära vitlaserat tak.
    Skapa konto
  • Interiör med vitlaserade träpaneler på vägg och tak som uppvisar färgskiftningar.
    Skapa konto
Trä är ett levande material som påverkas av ljus och lasyr är inte täckande, så färgskiftningar får man leva med.
Det är svårt att dra några slutsatser utifrån bilden eftersom färger kan återges så olika digitalt, men jag skulle tro att den röda tonen framhävs just nu av att taket är vitare. Det kommer säkert att jämna ut sig med tiden.

• Gilla
Johan_renoverar
  • Laddar…
Ja det ser normalt ut. Kärnvirket blir lite mer rosa ton med tiden.

• Gilla
Johan_renoverar
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.