5 406 läst ·
5 svar
5k läst
5 svar
Vit hall med pärlspont
Vilken färg ska man välja? Spontant vill jag hellre ha en brytning mot grått än mot gult, men blir det kanske för kallt? Jag har funderat på S 1005-R50B eller kanske S 0505-R80B . Åsikter och idéer mottages gärna!
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 229 inlägg
Det beror ju på vad du har för kulörer/färgtoner i näraliggande rum. S 1002-Y är trevligt och absolut inte gult i karaktären.
S 1005-R50B blir inte grått. Snarare grålila. S 0505-R80B är en svag ljusblå
S 1005-R50B blir inte grått. Snarare grålila. S 0505-R80B är en svag ljusblå
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 229 inlägg
Jovisst, den känns ljusgrå tillsammans med vitt. Det är en också rätt stor upplevd skillnad mellan standard-/kalk-/stockholmsvit S 0502-Y och S 1002-Y.Farzan skrev:
1002-Y har jag förstått är rätt svårbruten. Kan bero på att den innehåller en procentuellt liten del av varje delpigment. Små felmarginaler alltså.
Nu har jag gjort mina val och i bästa melodifestivalstil lagt dem i ett kuvert och klistrat igen! Vi köper färg och tapeter via ett företag som hustillverkaren anlitar, därav skickandet. Jag glömde att ta en kopia på våra val, så det blir spännande att få färgerna!!! Men jag undrar om jag inte valde den ljusaste ljusblå till hallen. Kan inte kolla då vi har lämnat tillbaka solfjädern. Jag tror och hoppas i alla fall att den kommer att ge ett vitt intryck.
Klicka här för att svara