Jag har varit och inspekterat den nyligen installerade LLVPn och kan konstatera att det verkar stänka upp vatten på väggen bakom. Det har ju regnat intensivt några dagar nu så jag vet inte om det kommer bli ett stort problem, men blött blir det.

Jag ska ju bygga ett tak över men funderar nu på att bygga en benställning som står på plattorna och bygga för mellan pumpens ställning och väggen så det inte kan skvätta där emellan.

Det är inga problem va? Det viktiga är att lämna fritt bakom och framför pumpen antar jag.

• Metallställning monterad mot tegelvägg och betongplatta för utomhusinstallation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser inte så bra ut att ganska mycket vatten sugs in i sockeln. En quick-fix kan vara att ställa upp en skiva oljehärdad masonite bakom markstativet som skyddar väggen.

J Josth skrev:
Ser inte så bra ut att ganska mycket vatten sugs in i sockeln. En quick-fix kan vara att ställa upp en skiva oljehärdad masonite bakom markstativet som skyddar väggen.
Bra förslag, det ska jag fixa i väntan på en permanent lösning!

Se till att fixa ett litet tak så vatten inte droppar på plattorna och stänker upp på fasaden.

Vill du bygga en låda därefter, förstår jag inte syftet med, men visst kan du göra det. Tänk bara på att lämna tillräckligt öppet för att tillåta ventilation så du inte kapslar in fukt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.