hej

hur blocker man en Visonic Powermax + så den ignorerar CPU LOW BATTERY alarm ?

köpte en burk från england, men batteriet var kasst som låg i lådan, laddar bara upp till 8,36v.

det enda jag hittade var att stänga av ljudet för alla larm, att den skulle vara tyst på natten funkar inte.

måste ju finnas en sån blockering, annar blir det olidligt om man inte har ett reserv batteri liggandes (vem har det) när det är slut, tar ju säkert en vecka innan man har ett nytt i handen

mvh
jesper

Hej

För er som ska snåla lite (som jag) kan ett köp av larm i england bli dyrare än väntat:(

Köpte ett powermax plus från :@ powermaxshop.co.uk :@ och batteripacken var sönder.

en vecka senare får jag köpa en ny batteripack a 400kr + frakt.

så snart dom (powermaxshop) insåg att det var fel på larmet la dom locket på och svarar inte på mejl längre, dvs dom tänker inte åtgärda felet.

mvh
jesper

Köpte ett Powermax Pro häromdagen och fick samma problem, dåligt sprutt i batteriet och panelen lyckades aldrig ladda ordentligt med ständigt "low cpu battery" trouble kod.

Tog ur batteriet och kopplade det till en riktig laddare där man både kan se vad som händer och styra strömmen etc, efter att ha tryckt i 2 ampere så hoppade spänningen upp och nu fungerar det alldeles utmärkt. (Provade först med 0.5A men resultatet var detsamma som i panelen)

Misstänker att batteriet helt enkelt legat och laddat ur så mycket att en eller två celler fått fnatt, inte helt ovanligt med gamla NiMH ackar.

Om man laddar ur ett NiMh för mycket så kan ju en cell polvända, och då brukar den bli kass men kanske kan räddas i undantagsfall.

Nu är ju denna tråd gammal, men om en säljare inte svarar på reklamation är det bara göra en chargeback hos paypal eller kreditkortsföretaget så får man pengarna åter och det blir eld i baken på säljaren.

Japp så är det. Tänkte reklamera acken men nu ville jag ha igång larmet för att testa. När jag får tid och lust så ska jag köra några laddcykler med riktiga laddaren och mäta upp kapaciteten, men tanken är att skaffa bättre ackar än den fjuttiga 1800mah i vilket fall. Man kan ju ha två orginal men då kan jag lika bra löda ihop något själv med ännu mer kapacitet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.