Byggahus.se

Visa mig din verktygstavla!

11k läst  50 svar

1. B
    Medlem Nivå 5
    Nu ska ALLA verktyg jag oftast behöver finnas inom en armlängds avstånd. Inget mer grävande i hyllor, lådor, eller bland grejer lagda på hög. Jag ska fixa en verktygstavla.

Lite bekymmer vilket märke som kan vara bra etc, men det kan nog ordna sig. Så kom jag på att det här är en rätt personlig grej, hur verktygen ska sitta på tavlan. Så för inspiration och nyfikenehet:

Hur ser din verktygstavla ut? Och varför? Bilder!

2. Rickard.ag
    Medlem · Nivå 9
    • Laddar…
  3. 13th Marine
    Renoverare · Nivå 17
    • Laddar…
  4. B
    Medlem Nivå 5
    • Laddar…
  5. A
    Medlem Nivå 5
    Jag brukar köra med en 12mm spånplatta och använder spik (och plåtbitar o skruv för vissa saker) för att göra upphängningar, då får man det som man vill :)

• Laddar…
  6. 13th Marine
    Renoverare · Nivå 17
    Äh, bara börja bygg! ;)

7. H
    Medlem Nivå 6
    Just nu är det dubbla magnetlister från biltema, funkar skapligt. Syns i övre delen av bilden. Innan kombinerade jag magneterna med en bit plywood med utsågade spår för verktygen efter förlaga här, det funkade klart bättre, syns på andra bilden.

• Laddar…
  8. S
    Medlem · Nivå 8
  9. nanowire
    Hobbysnickare · Nivå 18
    Varför krångla till det så, och måla plywooden? ;)

10. Herman19
    Husägare · Nivå 4
    Efter ett 10tal psykbryt på kap och gersågar runt 2-3000kr klassen så åkte den på tippen! In flyttade en Dewalt Dw717 XPS med tillhörande sågbord De7023 och oj vilken fröjd det är att ha grejer som fungerar, inte en värdelös laser som endast är ren när den inte används osv!

Helt klart ett lyft för både hjärtat och min allergi mot dåliga verktyg!

11. Jckssn
    Medlem Nivå 8
  12. F
    Medlem Nivå 13
    Eftersom det är lägenhet som gäller nu för tiden så kör jag med på verktygsvagn. Man får plats man förvånansvärt mycket verktyg på en begränsad plats. Smakprov från favoritlådan

13. Daniel_N
    Moderator · Nivå 20
  14. Åsa Lund
    Husägare · Nivå 13
    Perfekt inspiration till förrådet på Torpet. Tack!

15. L
    Medlem · Nivå 3
    • Laddar…