102 766 läst ·
1 092 svar
103k läst
1,1k svar
Vintråden
Renoverare
· Stockholm
· 20 177 inlägg
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Lite bättre omdöme krävs nog ändå för att en pava för 300:- ska kännas ok kan jag tycka.AndersMalmgren skrev:
Här blev det Protos crianza. Köpte i Spanien för typ 180:- men har sett den i tillfälligt sortiment för runt 200:- men fick då inte köpa pga systemets idiotiska system. Trots slut på lokala systemet gick det inte att beställa då det "fanns" i deras sortiment
Stabil ribera del duero. Frågan är dom den inte är bättre mer än reservan, i alla fall mer tillgängligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverare
· Stockholm
· 20 177 inlägg
Invigning av nya pinot noir-glas. Ska över passa nebbiolo osv.
Jag tyckte att det var ett bra vin, men det visade sig vara ett naturvin. Så frun ratade det och fick nöd-coravina en tysk pinot noir - som också var bra. Bra vin och bra glas. Båda från tillfälligt sortiment.
Jag tyckte att det var ett bra vin, men det visade sig vara ett naturvin. Så frun ratade det och fick nöd-coravina en tysk pinot noir - som också var bra. Bra vin och bra glas. Båda från tillfälligt sortiment.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Renoverare
· Stockholm
· 20 177 inlägg
Då blir det väl höloft isf stall?
edit:
https://www.wineandculture.se/blog/en-doft-av-stall-och-svettig-hast
edit:
https://www.wineandculture.se/blog/en-doft-av-stall-och-svettig-hast
Hör blev slutliga laguppställningen för nyårsafton. Samtliga bra med Aalto som klar vinnare som förväntat. Favoritvinet som nu börjar bli tradition att dricka på nyårsafton.
Till tolv-slaget blev det old fashioned istället för bubbel

Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Till tolv-slaget blev det old fashioned istället för bubbel
Renoverare
· Stockholm
· 20 177 inlägg
Sambon gjorde fiskgryta så jag sökte fram det äldsta vinet på mitt bolag som har lite sötma och mycket fyllighet. Blev en 2016 (Dålig utbud på lagrade viner på bolaget).
Men den smakade riktigt bra faktiskt. Perfekt till en saffrans/torsk-gryta
Men den smakade riktigt bra faktiskt. Perfekt till en saffrans/torsk-gryta
Logga in
Skapa konto
Jag tänker att det handlar om samspelet mellan smakerna i grytan och vinet. Vinet kan både bli bättre eller sämre med valet av vin. De flesta vinerna på Systembolaget vinner inte på att lagras och jag kan nog hålla med dig att jag också har svårt att förstå förtjusningen i gamla viner om det inte är liknande en fin lagrad Bordeaux. Kanske har Anders ändå hittat något han gillar i långlagrade vita viner.raveper skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 177 inlägg
Jag drack en riktigt fyllig chardonnay på sushi Sho för ett tag sedan. Inte riktigt varit intresserad av lagrade vita innan men den fick upp ögonen för det. Jag använde samma vita i grytan som i glaset.A Andreas_jti skrev:Jag tänker att det handlar om samspelet mellan smakerna i grytan och vinet. Vinet kan både bli bättre eller sämre med valet av vin. De flesta vinerna på Systembolaget vinner inte på att lagras och jag kan nog hålla med dig att jag också har svårt att förstå förtjusningen i gamla viner om det inte är liknande en fin lagrad Bordeaux. Kanske har Anders ändå hittat något han gillar i långlagrade vita viner.