Byggahus.se
Snart drar det ihop sig för att vinterförvara båten en Bella 512 Excel.
Första året som jag har båten i min ägo, tidigare har mina båter varit så små att dom har vi bara vänt upp och ner på några bockar med en stadig presenning över.

Denna kommer bli stående på trailern över vintern och jag undrar nu vad ni båtägare har för grejor till detta.

Har varit lite inne på en sk A-ställning med ett stödben på mitten, men det finns kanske annat.

Måtten på båten 510x210cm utan motor, motorn bygger väl på en ca 50cm.

bella-brygga.jpg
 
En A-ställning fungerar utmärkt till en båt i den storleken, finns ingen anledning att göra något mer komplicerat.
Ta till höjden ordentligt så snön inte fastnar i fickor innanför sidorutorna.
 
  • Gilla
jojjeblom
  • Laddar…
Jag har a ställning med stödben till min båt i samma storlek (5,3m). Benen åker isär när det blåser om man inte säkrar dem ordentligt men annars funkar det bra. Skulle jag köpa ny ställning så verkar de där böjbara pinnarna smidiga (sök på easytec på seasea).
 
  • Gilla
jojjeblom
  • Laddar…
ecb182 skrev:
Jag har a ställning med stödben till min båt i samma storlek (5,3m). Benen åker isär när det blåser om man inte säkrar dem ordentligt men annars funkar det bra. Skulle jag köpa ny ställning så verkar de där böjbara pinnarna smidiga (sök på easytec på seasea).
Ja dom där easytec verkade smidiga, googlade och flertalet verkade vara nöjda med dom.

Tror jag lägger en beställning:)
 
jojjeblom skrev:
Snart drar det ihop sig för att vinterförvara båten en Bella 512 Excel.
Ha, känner igen dig och båten från ett annat forum! :D

Har du inte funderat på att lämna bort båten för vinterförvaring? Själv skulle jag få ångest vid varje blåsväder om jag hade något som stod under något tältliknande, plus att jag skulle störa mig på att det inte ser så kul ut.
 
Norrhyttan skrev:
Ha, känner igen dig och båten från ett annat forum! :D

Har du inte funderat på att lämna bort båten för vinterförvaring? Själv skulle jag få ångest vid varje blåsväder om jag hade något som stod under något tältliknande, plus att jag skulle störa mig på att det inte ser så kul ut.
Aha ja där ser man. Världen är liten ibland:)

Nej aldrig lämna bort varken bil eller båt till någon annan, vill göra det mesta själv så vet jag att det blir riktigt gjort.

Äsch skiter i om det ser lite tråkigt ut, baxar undan ekipaget ute vid fritidshuset så det knappt syns för omgivningen(y)
 
Hämtade ut min easytec-ställning häromdagen som jag beställt, Det dröjer väl några veckor innan det är dags att montera den:)
 
Till andra kan jag tipsa om ryggåsbeslag, ser ut att vara enkelt fixat med sådana. Se jula/biltema/mm
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.