E
Hej

Bygger attefallare. Stomme och tak blir klart innan vintern.

Hur säkrar man detta över vintern bäst?
Kommer inte kunna/hinna sätta panel då det inte går att måla..

Sätta vindskyddsfolie? Klarar den 6 månader utan att ”täckas”?
Låta det stå ”öppet”?
Annat?

Alla idéer mottages tacksamt 😀

Montera en vindduk som är godkänd för så lång öppentid som du behöver. Montera även spikläkten så sitter duken kvar. Det finns även grundmålad panel om du vill spika upp den i vinter

• Gilla
erkka
  • Laddar…
Hunton vindskyddsskiva klarar två år utan bräder.

Konkurrenten Tuulileijona skulle annars klara det men på grund av lägre bitumeninnehåll så hackar fåglarna sönder den.

Vindduk är ett elände som hör hemma på provisoriska byggen anser jag. Den blåser lätt sönder.

• Gilla
erkka och 1 till
  • Laddar…
E
Matti_75 Matti_75 skrev:
Montera en vindduk som är godkänd för så lång öppentid som du behöver. Montera även spikläkten så sitter duken kvar. Det finns även grundmålad panel om du vill spika upp den i vinter
Tänkte så med men alla produkter som jag kollat klarar Max 3-4 månader ”oskyddat”. Vet du någon som klarar ca 6mån?

E
H heimlaga skrev:
Hunton vindskyddsskiva klarar två år utan bräder.

Konkurrenten Tuulileijona skulle annars klara det men på grund av lägre bitumeninnehåll så hackar fåglarna sönder den.

Vindduk är ett elände som hör hemma på provisoriska byggen anser jag. Den blåser lätt sönder.
Ok! Tack för dom tipsen, ska kika in det. ”Vind lejonet” låter finskt, men kanske k bygg har. Annars får det bli en båtresa inom kort 😀👍

Bästa svaret

E erkka skrev:
Tänkte så med men alla produkter som jag kollat klarar Max 3-4 månader ”oskyddat”. Vet du någon som klarar ca 6mån?
Tror Isola har nån som klarar det

När vi byggde ut fritidshuset över en vinter satte man utomhusgips, var orange/röda.

• Gilla
erkka
  • Laddar…
E
Matti_75 Matti_75 skrev:
Tror Isola har nån som klarar det
Ja det stämmer, Isola Tyvek Isosoft klarar 6 månader. Det får bli det!

• Gilla
Matti_75
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.