T
Titt som tätt råkar jag ut för situationer när jag bygger där jag känner behov av att ha en vinklad skruvdragare. Har några vinkeladapters till skruvdragaren men dom är ofta rätt klumpiga. Har ni några förslag på batteridrivna vinkelborrmaskiner/skruvdragare som är smidiga?

Düsseldorff
Vinkelchuck?

Edit: Kanske inte så informativt svar... Flera märken har ju vinkelchuckar där du kommer typ 5 mm från skruven, bla Festool, Dewalt, Bosch.

Redigerat:
C
  • Gilla
boschkenta och 3 till
  • Laddar…
Köp ingen Festool maskin med de olika adaptrarna!

Du kommer bara att bli sur över att du köpt på dig en massa Makita och att du vill börja samla på ljusgrå Systainers.

• Gilla
Putte G... och 2 till
  • Laddar…
T
C cpalm skrev:
Skulle titta på Boschs FlexiClick-system, de har förutom en seriös vinkeladapter även en väldigt trevlig offset-adapter som gör att man komma väldigt nära kanter och hörn. Och är överlag fina och prisvärda maskiner.
T.ex.: [länk]
Ja det där skulle kunna vara något. Bosch 12v FC35 känns ju intressant

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Jag sa satt i samma tankar nyligen och det slutade med att jag, efter mycket läsande, beställde en Bosch GSR 12v-35 FC från tyska eBay. Jag har inte fått den än så jag kan inte lämna någon recension.

Priset blev ungefär vad dem tar för 12v-15 FC i Sverige. Skillnaden är väl att 35:an är borstlös.

• Gilla
Tovin
  • Laddar…
boschkenta
Jag har en 12v-15, dock utan just vinkeladaptern, men den står på villhöverlistan. Maskinen i sig är mycket trevlig och rekommenderas!

• Gilla
Tovin och 1 till
  • Laddar…
T Ejmelie skrev:
Ja det där skulle kunna vara något. Bosch 12v FC35 känns ju intressant
Den har räddat mig x antal gånger.
Har visserligen 12V-15FC men chuckarna är desamma.

• Gilla
Tovin
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.