Medlem
· västra götaland
· 378 inlägg
Hej!
Håller på att renovera gäststugan och ska i morgon när jag är klar med isoleringen dra på vindpapp utvändigt. Nu funderar jag på var jag ska avsluta nedtill. Om jag minns rätt så täckte asfaboarden och vindpappen tidigare hela syllen och någon centimeter till. Spontant vill jag göra likadant och låta vindskyddet gå ner och täcka hela syllen. Vad tror ni, är det rätt eller finns det risk att syllen blir instängd rent fuktmässigt?
(Plasten som sitter på bilderna är bara tillfällig för att skydda mot fukt/regn under renoveringen.)
Håller på att renovera gäststugan och ska i morgon när jag är klar med isoleringen dra på vindpapp utvändigt. Nu funderar jag på var jag ska avsluta nedtill. Om jag minns rätt så täckte asfaboarden och vindpappen tidigare hela syllen och någon centimeter till. Spontant vill jag göra likadant och låta vindskyddet gå ner och täcka hela syllen. Vad tror ni, är det rätt eller finns det risk att syllen blir instängd rent fuktmässigt?
(Plasten som sitter på bilderna är bara tillfällig för att skydda mot fukt/regn under renoveringen.)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Medlem
· västra götaland
· 378 inlägg
Bump 
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 189 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 189 inlägg
Är det vindpapp som detta https://www.byggmax.se/vindpapp-ac-350-p17040
så står det att den är diffusionsöppen .
så står det att den är diffusionsöppen .
Medlem
· västra götaland
· 378 inlägg
Tack! precis min tanke med.A Amrich skrev:
vad tänker du om spikläkten. Ska jag sätta den precis ovanför syllen eller en bit ner?
Klicka här för att svara