Någon som har erfarenhet av Vinäs fönster?
Sitter och tar in offerter och dom ligger helt klart lägst i pris? Hittar inga omdömen så frågan är om man vågar?

Hur blev det, valde du Vinäs? Vill du dela med dig av dina erfarneheter?

Tittar på dem just nu, väldigt låga priser i offerten jämfört med andra tillverkare av gedigna fönster i gammal allmogestil som ska ha genomgående spröjs både in- och utvändigt. Funderar därför om Vinäs är närmare typ SP fönster och andra fönsterFABRIKER. Snarare än snickerier.

P
J jeric.cire skrev:
Hur blev det, valde du Vinäs? Vill du dela med dig av dina erfarneheter?

Tittar på dem just nu, väldigt låga priser i offerten jämfört med andra tillverkare av gedigna fönster i gammal allmogestil som ska ha genomgående spröjs både in- och utvändigt. Funderar därför om Vinäs är närmare typ SP fönster och andra fönsterFABRIKER. Snarare än snickerier.
Jag köpte Vinäsfönster på en blocketannons, helt nya. Tycker de är välgjorda och har en bra stil, men de är som du säger lite av "fabriksfönster" Mina är av typen flaggfönster fast utan öppningsbar överdel (finns säkert ngt namn på det) Fina beslag invändigt och glasdelande spröjs utvändigt, sprutlackerade engelsk röd. Mkt fina men ingen känsla så där. Jag har satt dem i snickeriet i ladan, men till huset ska jag tillverka själv. Valet var inte så svårt då jag gav 1800:-/styck.

Mvh Tomas

Jag blåser liv i den här tråden. Är det någon som har färska (eller gamla) erfarenheter av den här leverantören och deras produkter?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.