1 298 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Villalarm
Har köpt ett hus som har ett larm av märket TeleTec 832. Tyvärr så fanns inte manualen kvar, det enda som jag vet är till/frånslagskoden. Är det någon som har en manul eller vet hur man ändrar masterkoden så vore det fint om jag fick veta detta. Displayen är en LCD 5500.
Har du provat att kontakta TeleTec?
http://www.teletec.se/
http://www.teletec.se/
Har PDF-filer för 832, användarmanual, installationsmanual och programmeringsmanual (engelska versioner). PM:a din mailadress så skickar jag dem.
Angående factory reset så hittade jag följande inlägg på nätet:
OBS! Otestat! Larmet kan bli helt obrukbart om något går fel här!
http://newsgroups.derkeiler.com/Archive/Alt/alt.security.alarms/2005-10/msg01967.html
Det bästa är kanske om du kan få ut någon från Teletec som låser upp larmet. Då har du ju någon som tar ansvar om något går snett.
Angående factory reset så hittade jag följande inlägg på nätet:
OBS! Otestat! Larmet kan bli helt obrukbart om något går fel här!
http://newsgroups.derkeiler.com/Archive/Alt/alt.security.alarms/2005-10/msg01967.html
Det bästa är kanske om du kan få ut någon från Teletec som låser upp larmet. Då har du ju någon som tar ansvar om något går snett.
Redigerat:
Det fungerar, tänk dock på att du måste göra om alla inställningar igen, alla detektorer, tele-nummer osv.sandhall skrev:Har PDF-filer för 832, användarmanual, installationsmanual och programmeringsmanual (engelska versioner). PM:a din mailadress så skickar jag dem.
Angående factory reset så hittade jag följande inlägg på nätet:
OBS! Otestat! Larmet kan bli helt obrukbart om något går fel här!
[länk]
Det bästa är kanske om du kan få ut någon från Teletec som låser upp larmet. Då har du ju någon som tar ansvar om något går snett.
Kolla annars med de som installerat larmet.
Redigerat:
Klicka här för att svara