2 827 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Villaägarnas aggresiva medlemsvärvning
Såg i en annan tråd:
https://www.byggahus.se/forum/vatte...skatt-enskilda-avlopp-skramselpropaganda.html
att Villaägarna tar upp eventuella avgifter för enskilt avlopp nästan som skrämseltaktik.
Fick själv ett riktat utskick häromdagen där man namnger kommunen där jag har fritidshus och varnar för "Gatuavgifter"
För mig är det inte OK med den typen av aggressiv marknadsföring :@ Det har precis motsatt effekt faktiskt.
Precis samma taktik som fackföreningar och hyresgästföreningen ibland använder:
"Är du inte med oss så är du emot oss... och du åker dessutom snålskjuts på andra medlemmar."
Fråga:
Hur ser övriga forumet på denna företeelse?
Vilka hot/erbjudanden har du fått?
https://www.byggahus.se/forum/vatte...skatt-enskilda-avlopp-skramselpropaganda.html
att Villaägarna tar upp eventuella avgifter för enskilt avlopp nästan som skrämseltaktik.
Fick själv ett riktat utskick häromdagen där man namnger kommunen där jag har fritidshus och varnar för "Gatuavgifter"
För mig är det inte OK med den typen av aggressiv marknadsföring :@ Det har precis motsatt effekt faktiskt.
Precis samma taktik som fackföreningar och hyresgästföreningen ibland använder:
"Är du inte med oss så är du emot oss... och du åker dessutom snålskjuts på andra medlemmar."
Fråga:
Hur ser övriga forumet på denna företeelse?
Vilka hot/erbjudanden har du fått?
Om jag kommer ihåg rätt ville de att vi skulle rösta Alliansen förra valet, för annars skulle fastighetsskatten komma tillbaka. Det var i alla fall så jag tolkade deras utskick.
Så i mina ögon är de i maskopi med M på samma sätt som facket är i maskopi med S. Jag gillar dock att göra mina egna val, så jag är varken med i facket eller villaägarnas
Så i mina ögon är de i maskopi med M på samma sätt som facket är i maskopi med S. Jag gillar dock att göra mina egna val, så jag är varken med i facket eller villaägarnas
Kan väl finnas en poäng i intresseorganisationer... men när det gäller stat och kommun gör dom tyvärr som dom vill oavsett om folk organiserar sig eller inte.MB77 skrev:
I så fall måste vi väl reagera som fransmännen gör och hälla ut fisk, byggavfall eller avloppsslam framför riksdagshuset vilket aldrig kommer att hända.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
hittade du bra energideklarationsfirma via Villaägarnas förbund ?
Ventilation -
Villaägarnas riksförbund rasar mot elnätsavgifterna
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Någon som använder Villaägarnas "Min villa"?
Övrigt husrelaterat -
Villaägarnas villaförsäkring ?
Försäkringar -
Här är det bäst att bo - enligt Villaägarnas
Artikelkommentarer