915 756 läst ·
3 246 svar
916k läst
3,2k svar
Villa Ramnemark, projektet som bara växer.
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Medlem
· västra götaland
· 68 inlägg
Nej det är ingen fara att de står under tryck, så länge du inte du inte har högre än va trycklassen är.
Medlem
· västra götaland
· 68 inlägg
kan lova att den inte läcker om du fortfarande har tryck efter 9h.
Det låter bra. Då får jag nog lite sömn ikväll
. Jag ska spackla hallen imorgon och mattläggaren kör på i badrummet på måndag så jag har ingen lust på trasig slang 
Edit.
Det är fortfarande ca 0,2 bar och det var 13 timmar sedan han började trycka
Edit.
Det är fortfarande ca 0,2 bar och det var 13 timmar sedan han började trycka
Redigerat:
Medlem
· västra götaland
· 68 inlägg
Ja du kan nog sova lungt. En godkänd provtryckningen är väll under 120 min eller va de stod?
Medlem
· västra götaland
· 68 inlägg
då godkänner jag de! 
Har för mig att jag såg ett tv-program för inte så länge sedan( kommer inte ihåg vilket)där man ville få en äldre look på ett nytt träbord i breda plankor att se gammalt ut. Man tog helt enkelt knöliga stenar och rullade över bordet fram och tillbaka,även kanterna blev bearbetade. Sedan tror jag att man laserade bordet.Ramnemark skrev:
Något liknande kan du kanske göra med dina ramar.
Idag har jag primat golvet och satt dit höjdmarkeringar så jag kan spackla imorgon.
Rörläggaren var här och samma företag fortsätter att krångla till.
Först kom det en gammal gubbe vid halv 9 och tryckte golvvärmen. Men han jobbade tydligen bara halvtid så han sa att det skulle komma en annan och koppla in golvvärmen och göra klart på eftermiddagen. Vid halv 3-3 säger frugan att det inte kommer kommit någon ny rörläggare så jag ringer och kollar. Den förste snubben hade inte pratat med någon utan åkt hem. Så det kommer en kille precis innan 4. När han då får höra att golvvärmen skulle kopplas in så fanns det inte tid till det. Bra kommunikation på den firman. Det är bra att de försöker lösa problemen men det är så onödiga problem som lätt hade kunnat undvikas. Det ska bli intressant att se fakturan när det är färdigt, VA blir billigt i detta badrummet.
Rörläggaren var här och samma företag fortsätter att krångla till.
Först kom det en gammal gubbe vid halv 9 och tryckte golvvärmen. Men han jobbade tydligen bara halvtid så han sa att det skulle komma en annan och koppla in golvvärmen och göra klart på eftermiddagen. Vid halv 3-3 säger frugan att det inte kommer kommit någon ny rörläggare så jag ringer och kollar. Den förste snubben hade inte pratat med någon utan åkt hem. Så det kommer en kille precis innan 4. När han då får höra att golvvärmen skulle kopplas in så fanns det inte tid till det. Bra kommunikation på den firman. Det är bra att de försöker lösa problemen men det är så onödiga problem som lätt hade kunnat undvikas. Det ska bli intressant att se fakturan när det är färdigt, VA blir billigt i detta badrummet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Idag har den bättre rörläggaren varit här och skarvat in elementrören i golvvärme boksen så jag kan gipsa igen det innan mattläggaren ska börja. Han kollade även golvvärmeslingan, ökade trycket lite och den håller fortfarande samma stabila tryck. Så jag fick grönt ljus att flytspackla hallen.
Märkte fram åt slutet att jag hade en säck spackel för lite, så jag får prima imorgon och köra en spackling till på fredag.
Men nu är golvslingan i hallen skyddad mot åverkan iaf
Märkte fram åt slutet att jag hade en säck spackel för lite, så jag får prima imorgon och köra en spackling till på fredag.
Men nu är golvslingan i hallen skyddad mot åverkan iaf
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Jag såg att arga snickaren gjorde något liknande. Ska testa mig framHemmakatten skrev:Har för mig att jag såg ett tv-program för inte så länge sedan( kommer inte ihåg vilket)där man ville få en äldre look på ett nytt träbord i breda plankor att se gammalt ut. Man tog helt enkelt knöliga stenar och rullade över bordet fram och tillbaka,även kanterna blev bearbetade. Sedan tror jag att man laserade bordet.
Något liknande kan du kanske göra med dina ramar.
Idag har jag gipsat in golvvärmeboxen och spacklade ett varv på den.
Jag primade även hallen en gång till och var iväg och köpte mer spackel.
Det närmar sig helg
. På måndag kör mattläggarna igång 
Snart är det klart

Jag primade även hallen en gång till och var iväg och köpte mer spackel.
Det närmar sig helg
Snart är det klart
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto