915 751 läst ·
3 246 svar
916k läst
3,2k svar
Villa Ramnemark, projektet som bara växer.
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
4 par blir det lätt: stövlar, sandaler, träningssko/gympasko, och så ett par vardagsskor på jobbet. Sedan har jag ett par fin-skor för fest, ett par arbetsskor med stålhätta, ett par vinterskor och ett par skidpjäxor om man tittar i garderoben.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Någon skor sig på oss, det är helt klart 
Jag mår lite lätt illa när jag tänker på detta. Ingen kan väl rimligen ha behov av så många olika skor? Vi är fem i familjen, varav tre kvinnor, och jag skulle gissa att de har 10 aktiva skor tillsammans. Men jag får väl vänta tills barnen blir tonåringar och käka upp mina principer tillsammans med hatten då ..vectrex skrev:22 par. Jadu, välkomma den moderna kvinnan. Min fru har liknande sjuka böjelser, tyvärr har min dotter börjat bli likadan (7 år). Jag har inte så mycket emot det, om det inte vore för det enorma logistiska problem det skapar. Även om man har klädkammare så hjälper det inte.
Vi städade i hallen i början av helgen. Igår räknade jag det till 26 par skor där igen, 4 par hörde till den manliga sidan av familjen, 2 var mina, 2 var lillgrabbens. Övriga tillhörde dotter och fru. Notera alltså att det är bara vad de lyckats släpa fram på 4 dagar.
Renoverare
· Stockholm
· 20 306 inlägg
Får nästan åka hem till barndomshemmet och fota mammas skogarderob. 5 meter i takhöjd och kanske 3 meter i bredd bara med skor 
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Ramnemark, fick ni något lyckönskningstelegram på bröllopet med den klassiska versen
Lyckan blir först riktigt stor
När trampet hörs av 22 par skor

Lyckan blir först riktigt stor
När trampet hörs av 22 par skor
Hm...
Nu började jag räkna efter hur många skor jag har:
6 par löparskor (varierar typ efter vad för pass jag springer. 2 par skall snart pensioneras då de nått ca 1500 km vardera.
3 par inomhusidrottsskor (för styrketräning, innebandy etc.)
7 par lågskor (varierar mellan Oxfords, brogues, derby's, loafers. Allt efter klädsel.)
2 par vinterkängor.
1 par Chelsea's.
3 par sneakers av olika färg.
1 par skyddsskor med stålsätta.
1 par hikingskor.
Vad blir det? 24 par och jag har fler på inköpslistan. Vad säger det om mig? Jag är nog värst i familjen... Och då är jag en man på 42 år.
Nu började jag räkna efter hur många skor jag har:
6 par löparskor (varierar typ efter vad för pass jag springer. 2 par skall snart pensioneras då de nått ca 1500 km vardera.
3 par inomhusidrottsskor (för styrketräning, innebandy etc.)
7 par lågskor (varierar mellan Oxfords, brogues, derby's, loafers. Allt efter klädsel.)
2 par vinterkängor.
1 par Chelsea's.
3 par sneakers av olika färg.
1 par skyddsskor med stålsätta.
1 par hikingskor.
Vad blir det? 24 par och jag har fler på inköpslistan. Vad säger det om mig? Jag är nog värst i familjen... Och då är jag en man på 42 år.
Tja, jag kanske ska lägga upp en bild på mina handverktyg, bildelar, elektronrör, objektiv och böcker...fullständigt livsnödvändigt, alltihop...
(Tillägg:iaf om man går i mina skor...)
(Tillägg:iaf om man går i mina skor...)
Redigerat:
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg