915 771 läst ·
3 246 svar
916k läst
3,2k svar
Villa Ramnemark, projektet som bara växer.
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Jag kommer göra allt utom rörläggarbiten och matta/kakel-tätskikt själv.
Eftersom jag inte helt vet hur badrummet kommer se ut så har jag inte tagit in någon offert på matta än.
Ska kolla först var och om det går att ha tvättnedkastet. Vi har som tur är en dusch och en toalett till
.
Nej bidén har vi nog aldrig prövat, den kommer inte bli saknad.
När vi skaffar barn senare så kommer skötbordet stå där toalett/bidén står nu. Även skåpet till golvvärmen
Eftersom jag inte helt vet hur badrummet kommer se ut så har jag inte tagit in någon offert på matta än.
Ska kolla först var och om det går att ha tvättnedkastet. Vi har som tur är en dusch och en toalett till
Nej bidén har vi nog aldrig prövat, den kommer inte bli saknad.
När vi skaffar barn senare så kommer skötbordet stå där toalett/bidén står nu. Även skåpet till golvvärmen
Vem är det som städar då? *nyf*..Ramnemark skrev:Då är det dags för vinterns projekt: Badrummet
Det har sett sina bästa dagar och ska rivas ner till bjälklaget.
Planen är att toalettstolen ska flyttas dit garderoben är, bidén ska bort och ett tvättnedkast till tvättstugan (likt lorents)
Det kommer även bli vattenburen golvvärme i badrummet och hallen.
Jag har inte bestämt helt än men det lutar åt att det bli matta istället för kakel.
Det blir 4 st LED-spottar i taket ihop med en kristallplafond, två spottar i fönstersmygen och en lampa ovanför spegeln.
Beroende på hur tvättnedkastet blir så blir det antingen en inbyggnadstolett eller en Gutavsberg Artic 4300. Frun är helt emot inbyggnadstoaletter medans jag tycker det känns mer praktiskt/lättstädat.
Vi få se...
Lite bilder
Jag avskyr vägghängda toaletter själv hehe, när vi kollade på hus för ett par år sedan så var huset ifråga ganska renoverat.. Badrummet nyast, jag reserverade mig mot wc-n dock och sa att den fick inte stanna oavsett hur ny den var (maken höll på att få spatt, han gillar dem)
I övrigt är jag inte så kinkig..haha
Ska bli kul och se eran renovering! (Oavsett vilken toa ni väljer )
Skynda nu
Det är inte jag som städar, så hon vinner. Men om tvättnedkastet måste byggas in i en låda så blir toaletten inbyggd med. Vi får se när jag sågar upp golvet vart röret kommer exakt. Det ska bli kul och få en fräsch toa. Men det tar nog lite tid eftersom vi ska ha hit hantverkare 
Varför inte matta och kakel? 
När det gäller inbyggd toa så tycker jag det är snyggt om själva inbyggnaden inte ser krystad ut. Jag gillar inte när man bygger en lite hylla bara bakom toan ..
När det gäller inbyggd toa så tycker jag det är snyggt om själva inbyggnaden inte ser krystad ut. Jag gillar inte när man bygger en lite hylla bara bakom toan ..
vi blev supernöjda: http://www.styleroom.se/album/8263-badrum
Vi gjorde om badrummet i vårt första hus, blev kakel/skiffer på vägg och matta på golvet
(Badrummet vi gjorde i huset innan blev matta både på vägg o golv - förutom att vi aldrig kommer välja en ljus matta igen..så blev det bra!)
Vi gjorde om badrummet i vårt första hus, blev kakel/skiffer på vägg och matta på golvet
(Badrummet vi gjorde i huset innan blev matta både på vägg o golv - förutom att vi aldrig kommer välja en ljus matta igen..så blev det bra!)