Status
Inte öppen för fler kommentarer.
blaxx blaxx skrev:
Läst hela tråden från start till mål :sweat:

Vilket jobb! Sjukt kul att se :)

Blev förvånad när jag såg bilden när du börja riva panelen i uterummet och tänkte för mig själv att du precis satt upp den.
Sen läste jag bildtexten och insåg att det var tre år sen den sattes dit. För mig var det nån timme sen :D

Fortsätt det du gör. Jättekul att se :)
Ja det har blivit en lång tråd. I år är första året som vi verkligen känner att här är fint och att det börjar bli klart. Nu läggs mer energi på trädgård och sånt som inte har varit så prioriterat innan. Men det finns lite projekt kvar, 2 år till ska vi nog klara :crysmile:

• Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
Renoverat stenläggning med skruvmejsel och grovdammsugare synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rensade stenfogar på trottoar med skruvmejsel bredvid en grovdammsugare och rosa hink.
Skapa konto
Rensning av fogar på stenläggning med skruvmejsel och dammsugare vid uppfart.
Skapa konto
Rensade fogar på en uppfart av kullersten med en skruvmejsel och dammsugarslang synlig.
Skapa konto
Grannen trodde jag hade blivit galen när jag låg och rensade fogar med en skruvmejsel och grovdammsugare. Men jag tycker det var en väldigt smidig lösning. Kom en liten bit på vägen :)

• Rensade fogar mellan gatsten vid en uppfart nära en blå bil och sidokant i sten med grus.
    Skapa konto
Redigerat:
  • Gilla
Snigla och 5 till
  • Laddar…
Sen har vi även köpt en pyramidformad buxbom. Den enda av drygt 150st som vi betalat för

• Nyplanterad pyramidformad buxbom i ett trädgårdsland med stentrappa och mur.
    Skapa konto
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
richardtenggren
Den är snarare konisk än pyramidformad ;)

Snyggt med gatstenen, blir det hela uppfarten? :)

richardtenggren richardtenggren skrev:
Den är snarare konisk än pyramidformad ;)

Snyggt med gatstenen, blir det hela uppfarten? :)
Helt rätt, men BH kallar den pyramid ;)
Gatstenen är från förr men det växer en massa i fogarna och ute vid brevlådan behöver man lägga om en bit. Sen har jag mer än dubbelt så mycket på baksidan som ska rensas :crysmile:

• Formklippt buxbom i formen av en pyramid i en dekorativ kruka placerad på en uteplats.
    Skapa konto
Åsa Lund
Stenytan blir nästan som ny ju. Snyggt med ny sand

• Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Sen har vi även köpt en pyramidformad buxbom. Den enda av drygt 150st som vi betalat för
Var snodde ni de andra?

B ByggStålis skrev:
Var snodde ni de andra?
Svärmor köpte en planta för 20 år sedan i Kroatien och har själkat (?) av den till drygt 2-300 hemma hos sig. När vi köpte huset själkade hon av alla till oss. Man bryter helt enkelt av en gren och sticker ner den i jorden :)

• Gilla
  • Wow
Fotografen och 4 till
  • Laddar…
Har rensat klart gatstenen på framsidan och lagat i det som saknades. Hade tyvärr bara stenar i lite avvikande färger men det får duga.
Ogräset bör hålla sig borta nu iallafall :)
Nyröjd och lagad gatsten i olika nyanser på en uppfart med hink och slang i förgrunden.
Skapa konto
Renoverad gatsten på en framsida med nyinlagda stenar i varierande färger och en tom hink.
Skapa konto
Renoverad gatsten framför hus med verktyg och stenar i varierande färger på uppfart.
Skapa konto
Rensad gatsten framför ett hus med några stenar i avvikande färger insatta i mönstret.
Skapa konto
Renoverad gatsten i olika nyanser på en uppfart med grannlåtande gräs och grusytor.
Skapa konto
Renoverad gatsten på en uppfart med lagad del i avvikande färger och renad från ogräs.
Skapa konto

• Gilla
Anna Q Korhonen och 7 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Hade stallbrallan på idag och var lite inspirerad av dig...
Om du vill ha billigare verktyg än skruvmejsel att rensa mellan plattorna med kan jag tipsa om att hovkrats funkar alldeles utmärkt!

• Gilla
GreenYoda
  • Laddar…
Helt rätt, men BH kallar den pyramid ;)
Gatstenen är från förr men det växer en massa i fogarna och ute vid brevlådan behöver man lägga om en bit. Sen har jag mer än dubbelt så mycket på baksidan som ska rensas :crysmile:
Såg på gekås idag, ryobi 18v fogrensare, hade kanske varit något? Iofs inte så ofta man gör det men anledning till att köpa verktyg..

Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Hade stallbrallan på idag och var lite inspirerad av dig...
Om du vill ha billigare verktyg än skruvmejsel att rensa mellan plattorna med kan jag tipsa om att hovkrats funkar alldeles utmärkt!
Skruvmejseln var mest för att bryta upp det, dammsugaren är den som gjorde jobbet. Eftersom det var jord och sand blandat så ville jag få bort det, annars hade jag nog kört med högtryckstvätten. Nu fick jag bort allt, tömma påsen i skogen och fortsätta. Även om det såg korkat ut ;)

Idag har vi skruvat upp och kopplat in en markis som vi fått gratis. Färgvalet är ju...... tveksamt. Men vi kör den i år och ser hur mycket vi använder den och känns det värt det så köper vi en i mer matchande tyg :)

• Uppskruvad markis med guldfärgat tyg på ett modernt husfasad, omgiven av grönska och staket.
    Skapa konto
  • Markis med randigt mönster installerad på ett vitt hus med stora fönster och träveranda.
    Skapa konto
  • Gilla
Mikael.S och 5 till
  • Laddar…
Räcker att ni köper ny markisduk, om stativet inte äe dåligt.

• Gilla
kulle och 2 till
  • Laddar…
Ja det har blivit en lång tråd. I år är första året som vi verkligen känner att här är fint och att det börjar bli klart. Nu läggs mer energi på trädgård och sånt som inte har varit så prioriterat innan. Men det finns lite projekt kvar, 2 år till ska vi nog klara :crysmile:
2 år? Jag har ju följt dig sen första inlägget och inspirerats av din energi. Men bara 2 år kvar? Det låter lite, själv tror jag att jag har många fler kvar ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.