915 768 läst ·
3 246 svar
916k läst
3,2k svar
Villa Ramnemark, projektet som bara växer.
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Jo jag är rätt så medveten om att det inte blir så mycket tid över. Förhoppningsvis blir det tid för att resa upp det. Jag har ett gäng kompisar som står i skuld till mig så jag får hjälp att resa det. Sen bor vi 10 min från bägge mor/far-föräldrar. Så det får gå ihop på något sätt 
Kompisar och mor/far är guld värda!Ramnemark skrev:
Tråden är inte död, men det går rätt så långsamt.
Intensiv höst med motorsågskurs, kompisar som renoverar hus, ta hand om grabben, vinter och mörker och företaget jag jobbade på har blivit uppköpt, mycket nya order.
Men jag har fått lite gjort.
Håller på att försöka få tag på någon som kan göra ritningar och beräkningar till uterummet så jag kan söka startbesked.
Skruvar upp lite småsaker som världens dyraste toalettborste (1200kr
), beslag till skjutdörrar och dörrstopp till innerdörrar 
Har även köpt golv och tak till hall/vardagsrum. Rea är bra, sparade 6000kr mot ordinarie pris
Intensiv höst med motorsågskurs, kompisar som renoverar hus, ta hand om grabben, vinter och mörker och företaget jag jobbade på har blivit uppköpt, mycket nya order.
Men jag har fått lite gjort.
Håller på att försöka få tag på någon som kan göra ritningar och beräkningar till uterummet så jag kan söka startbesked.
Skruvar upp lite småsaker som världens dyraste toalettborste (1200kr
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Har även köpt golv och tak till hall/vardagsrum. Rea är bra, sparade 6000kr mot ordinarie pris
Det har varit lite stilla i höst/vinter men jag har planerat in hallrenoveringe.
Jag ska platsbygga en hallmöbel mer sittplats,hängare och överskåp. Det blir även 2 st hela garderober vid sidan om. Det har varit lite svårt att hitta skåp eftersom de bara kan vara 40 cm djupa. Tillsist har jag bestämt mig för Ikea Metod kökstommar där jag lyckades få ihop något som såg okej ut. Hela hallmöbeln kommer byggas in och jag tror det kommer bli ganska snyggt.
Tyvärr hittar jag inga dörrar till
Metod med spegelglas i. Så det blir nog att köpa släta Veddinge luckor och limma på en stor spegel på luckan.
Det kan nog bli okej, även om man hellre hade köpt färdiga
Jag börjar på rivningen i mellandagarna
Bänkskivan som blir sittyta:
Jag ska platsbygga en hallmöbel mer sittplats,hängare och överskåp. Det blir även 2 st hela garderober vid sidan om. Det har varit lite svårt att hitta skåp eftersom de bara kan vara 40 cm djupa. Tillsist har jag bestämt mig för Ikea Metod kökstommar där jag lyckades få ihop något som såg okej ut. Hela hallmöbeln kommer byggas in och jag tror det kommer bli ganska snyggt.
Tyvärr hittar jag inga dörrar till
Metod med spegelglas i. Så det blir nog att köpa släta Veddinge luckor och limma på en stor spegel på luckan.
Det kan nog bli okej, även om man hellre hade köpt färdiga
Jag börjar på rivningen i mellandagarna
Bänkskivan som blir sittyta:
Tänkte detsamma
Höll fasen på att bränna ut mig på första föräldraledigheten (magproblem så jag fick gå till läkare), konstant superstressad för att hinna fixa saker i de små luckor samt sena kvällar som finns mellan blöjbyten, lek, matlagning, tvätt, städning osv. Blev totalt överraskad över hur lite tid man har/får över. Och längre in på ledigheten en gnagande sak om att föräldraledigheten är till för att "bonda" med barnet och inte jobba med hus och torp. Ska INTE göra om det när jag går på andra ledigheten om 1½ mån, blir bara små projekt. Ska köpa tjänsten att bygga 6 kvm badrum i vår och sköter bara "beställarbiten" 
FredrikR skrev:
Vi ska nog få ihop det. Både mor & farföräldrar bor 15 min bort så det ska nog bli någon dag i veckan man kan fixa lite. Det är nog svårt att jämföra då alla har olika jobb ovh förutsättningar