262 877 läst ·
634 svar
263k läst
634 svar
Villa Heij: Egenritat 1,5 plan i lösvirke
Heij83
Lösvirkesbyggare
· Västra Götaland
· 1 037 inlägg
Heij83
Lösvirkesbyggare
- Västra Götaland
- 1 037 inlägg
Men då måste man komma till ordentligt me traktor, vilket är lite av ett problem. Sen är jag som sagt ganska rädd för vindlaster innan vi fått ihop allt med takstolar då vi har extremt höga väggar 4,20-4,50F Fisk3n skrev:
Japp, man måste kunna montera säkert för att det skall gåHeij83 skrev:
Ja höga väggar har ni allt, blir schysst rymd inomhus sen när det är klart!
Heij83
Lösvirkesbyggare
· Västra Götaland
· 1 037 inlägg
Heij83
Lösvirkesbyggare
- Västra Götaland
- 1 037 inlägg
Heij83
Lösvirkesbyggare
· Västra Götaland
· 1 037 inlägg
Heij83
Lösvirkesbyggare
- Västra Götaland
- 1 037 inlägg
Jag kan verkligen rekommendera färdigkapat ifall det är någon som gåt i byggtankar.
Så jäkla smidigt och enkelt, även någon med typ ingen byggerfarenhet som är någorlunda händig fixar det
Så jäkla smidigt och enkelt, även någon med typ ingen byggerfarenhet som är någorlunda händig fixar det
Verktygstokig
· Dalsland
· 303 inlägg
Snyggt!! Vart har du beställt det färdigkapade? Jag gick i dom tankarna innan jag beställde lösvirke, fick ingen bra kontakt som kunde förmedla färdigkapatHeij83 skrev:
Heij83
Lösvirkesbyggare
· Västra Götaland
· 1 037 inlägg
Heij83
Lösvirkesbyggare
- Västra Götaland
- 1 037 inlägg
Tackar!NyaTorpane skrev:
Det fins flera som har det, Bla. Derome och XL bygg.
Underbart då man slipper massa spill, dessutom så beställde jag spårad syl och hammarband så mätning behövs typ inte alls.
Alla väggar packas separat och varje regel är numrerad var den ska sitta mot ritningen.
Det är enklare än Lego
Verktygstokig
· Dalsland
· 303 inlägg
Heij83
Lösvirkesbyggare
· Västra Götaland
· 1 037 inlägg
Heij83
Lösvirkesbyggare
- Västra Götaland
- 1 037 inlägg
Ska du bygga med Thermomur så ska du få ett tips.Ramnemark skrev:
Snåla inte med plastbroarna mellan blocken, sätt alla som beskrivningen säger och har du något ställe av någon anledning där du inte kan sätta broar som beskrivningen säger så se till att stötta ordentligt! När du tror du har stöttat ordentligt så stöttar du lite till
Betongen har ENORM kraft!
Jag hade ett ställe där två väggar möttes i ett T där plastbroarna hamnade mitt i anslutande vägg,
Det började bukta betänkligt under gjutning, så det blev akut motfyllning med stora stenar.
Heij83
Lösvirkesbyggare
· Västra Götaland
· 1 037 inlägg
Heij83
Lösvirkesbyggare
- Västra Götaland
- 1 037 inlägg
Heij83
Lösvirkesbyggare
· Västra Götaland
· 1 037 inlägg