80 111 läst ·
60 svar
80k läst
60 svar
Vill veta ALLT om Vårgårdahus!
Medlem
· Västra Götaland
· 9 inlägg
Vi funderar på att bygga ett Björkvik. Är det någon som har sett det i verkligheten? Tydligen har det bara byggts ett par hus eftersom den är ganska ny. På bilderna ser man inte riktigt hur exteriören ser ut. Jag föll för planlösningen som jag tycker är suverän!
Cammy
Kollar på din blogg men tycker att själva huset kommer bort bland allt lull-lull och fluff-fluff.
Hittar bla ingen planlösning och ingen beskrivning om hur bygget går. Vilken leverantör har ni? Allt försvinner i massorna av text och bilder (inga byggbilder dock)
Kanske ska ni dela upp det hela under flikar, en byggahusflik och en inredningsflik så blir det lättare att hitta det man tycker är intressant.
Kollar på din blogg men tycker att själva huset kommer bort bland allt lull-lull och fluff-fluff.
Hittar bla ingen planlösning och ingen beskrivning om hur bygget går. Vilken leverantör har ni? Allt försvinner i massorna av text och bilder (inga byggbilder dock)
Kanske ska ni dela upp det hela under flikar, en byggahusflik och en inredningsflik så blir det lättare att hitta det man tycker är intressant.
Massa,Massa skrev:Nej...Tycker absolut inte du är knäpp!
Vi tyckte de var mycket prisvärda.
Som för de flesta andra så är ju priset ganska avgörande när man köper något. Det svåra som lekman är att jämföra olika hus med varandra.
Efter mycket jämförande kom vi fram till att VH byggsatser håller mycket hög kvalitet och är gedigna. Det intressanta var att VH lätt kunde konkurrera med de andra husfabrikanternas lågprisserier (typ Eksjöhus egna hem). Vi trodde hela tiden att det skulle dyka upp någon dold kostnad men det gjorde det aldrig, fasta priser rakt igenom!
Vi besökte även fabriken och såg på när just vårt hus byggdes vilket var toppen. VH är väl ännu så länge en ganska liten hustillverkare, tror att de bygger mellan 300-400 villor per år.
Vilken ENORM hemsida!
Imponerande!
Skall kolla på VH Kastanjen som alternativ till Smålandsvillan Västervik
Mvh
POB
ENORM
...det var ett starkt ord...jämfört med många andras hemsidor tycker jag den är ganska fjuttig. Har inte tyvärr inte varit flitig på att uppdatera sidan på ett tag men det blir nog mer när vi ska ta och anlägga trädgården.
Vi är fortfarande helnöjda med VH, och vad jag förstått av tidigare inlägg så ligger de ju fortfarande bra till prismässigt.
Vi är fortfarande helnöjda med VH, och vad jag förstått av tidigare inlägg så ligger de ju fortfarande bra till prismässigt.
Vi har byggt m Vh i Göteborg, vi byggde själva. Vi är supernöjda med säljaren som har hjälpt oss långt mer än vad han var skyldig till. Däremot är vi inte nöjda med de entreprenörer vi anlitade genom VH, dvs vvs och markarbeten. Om nån undrar får ni gärna mejla mej, vill inte hänga ut någon i denna tråden.
Fö, nu ett år senare är vi supernöjda med huset, vissa detaljer kunde man ha planerat bättre, men det tar jag på mig själv, eftersom VH lät mig praktiskt taget rita om planlösningen fritt efter önskemål, mycket bra! Vi har byggt ett Dungen 3, kraftigt modifierad, eftersom vår tomt sluttade.
Fö, nu ett år senare är vi supernöjda med huset, vissa detaljer kunde man ha planerat bättre, men det tar jag på mig själv, eftersom VH lät mig praktiskt taget rita om planlösningen fritt efter önskemål, mycket bra! Vi har byggt ett Dungen 3, kraftigt modifierad, eftersom vår tomt sluttade.
Ett tips: maila en av deras säljare så får du en prislista och en leveransbeskriving. Bra mycket bättre än att greppa halmstrån här på forumet....
Hejsan, hittade ett pris på Vårgårda Lovik på internet. Pris var 1980000kr och jag antar att det var komplett med grund samt inredd övervåning.
Mvh Horsepower
Mvh Horsepower