Jag håller på att slipa tapeten för att sedan måla rakt över tapeten.
Blev tvungen att rycka lite tapet eftersom den var lös, man kan väl inte måla på lös tapet eller?

Men nu får jag inte stopp på rivandet så fortsätter jag så kan jag riva hela väggen men det vill jag ju inte.

Skulle vilja ha ett tips på hur jag kan göra med tapeten...Skulle jag kunna limma tapeten så att den sitter fast där den är lös och sen spackla över den kanske

Några TIPS tack!

hur många lager tapeter är det? och rent generellt, det som är löst måste bort

3 lager är det, känns väldigt torr så jag tor nästan jag kan rycka bort allt på hela väggen...antingen blir det att rycka bort allt eller försöka få fast det och spackla upp det som jag rev bort.

Men tanken med att måla var ju just att jag skulle slipa kanter och andra ojämnheter och sen bara måla över tapeten så det känns som ett riktigt onödigt extrajobb! :(

Mackan
Du kan aldrig göra underarbetet i onödan. Räkna att underarbetet tar 75% av hela målningstiden. Skäm bort väggen dra ned allt som är löst, det som sitter fast provar du 2 gånger till på. sedan spacklar du allt.
Lycka till Anders

Om jag hade ägt vägg fanskapet kanske jag hade gjort det....men är det en hyresrättlägenehet

mackan67 skrev:
Om jag hade ägt vägg fanskapet kanske jag hade gjort det....men är det en hyresrättlägenehet
Men då renoverar väl fastighetsägaren lägenheten om det är en hyresrätt? Inte så ofta man själv ens brukar få renovera i en hyresrätt.

mackan67 skrev:
Haha bra ilska! Men följ de råd som givits, riv allt och sen spacklar du 2 ggr, då får du ett bra resultat om du är hyfsat händig, och även om det är en hyres så är det ändå övning! Lycka till

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.