L Lars798 skrev:
Gubbjävel? Är det hans (eller ditt) ansvar att upplåta laddning? Folk får väl komma "laddade" till festen....
Det är hans ansvar som värd.

• Haha
  • Arg
MalZon och 2 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Klart man bjuder på lite el, vilken surgubbe, både svärfar och en del i tråden.

(Alla mina bekanta har ställt upp när man frågat om man kan få ladda hybriden hos dem)
Ja vad är det med folk?

K karlmb skrev:
Det är hans ansvar som värd.
Vad menar du? Hur definieras det ansvaret?

• Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Min systers vänner började ladda deras bil (220 V) vid ett besök - resulterade i att hela huset blev strömlöst….
Helt sant. Ingen skröna. Och sådant sprider sig snabbt….

• Gilla
katho75 och 1 till
  • Laddar…
G Gilletorpet skrev:
Min systers vänner började ladda deras bil (220 V) vid ett besök - resulterade i att hela huset blev strömlöst….
Helt sant. Ingen skröna. Och sådant sprider sig snabbt….
Visst, sånt kommer att hända. Men gubben här hade säkert koll på sina säkringar.

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Ja, och jag har inget emot det i sak. Jag tycker bara att det är lite löjligt när man låtsas som om det man säger är fritt från värdeomdömen när det så uppenbart inte är det.
Varken det @videopac, du, jag eller någon annan säger här eller någon annastans är fritt från värdeomdömen och det är som du påpekar helt uppenbart. Varför skulle ett enstaka inlägg från mig behöva någon slags deklaration om den saken?

P
V videopac skrev:
Det är sant att veganer definierar det som så... men så saknas nog något både i kosten och i huvudet för just veganer. Jag kan förstå vegetarianer, om de inte vill eller tål att äta kött. Men veganer, vad är det som driver vissa... suck.
De vill inte helst inte ha mat som djurriket varit med om? Är det fel att tycka så? Så länge de inte prånglar på övriga människor som äter mat från djurriket så är det ju lugnt.
Och det är en minoritet som håller på och tramsar så.

Rädsla döljs i mycket….
annars är svärfar en
1) statistiknörd?
eller
2) en snåljåp?

G Gilletorpet skrev:
Helt sant. Ingen skröna.
K karlmb skrev:
Visst, sånt kommer att hända. Men gubben här hade säkert koll
Och sådant sprider sig snabbt….
K karlmb skrev:
Visst, sånt kommer att hända. Men gubben här hade säkert koll på sina säkringar.

Det måste väl vara viktigare saker att diskutera på detta forumet än ens svärfar som säkert dem flesta tycker är milt uttryckt, korkad

Serafim Dahl Serafim Dahl skrev:
Det kan naturligtvis vara pejorativt men är inte nödvändigtvis det. Det har blivit en benämning bland andra. En del använder termen "klimatskeptiker" men även det kan förlöjligas på samma sätt som i SwebbTVs s.k. intervju där Mikael Willgert använder uttrycket "Det finns väl ingen som förnekar att klimatet finns?" i just förlöjligande syfte och som exakt kopierats av @videopac. Att hitta på ett garanterat inte pejorativt och mer beskrivande uttryck för att beteckna de människor som förnekar att människors verksamheter har en negativ inverkan på klimatet kan bli både långt och otympligt att använda i dagligt tal, men visst, kom med förslag. Hur man än vrider och vänder på det kommer det finnas grupper av folk som tycker att en term är fel.
Och, ja, jag har förstått att du tycker att jag förlöjligar @videopac eller hans inlägg. Jag tycker att det är ett fånigt argument och extra fånigt att citera Willgert som ju gjort sig så ökänd för sina video-inlägg att han portats från youtube.
Nu har jag inte sett den video som du pratar om men jag har förmåga att tänka själv. Det är ett uttryck som är skapat för att trycka ner andra när man använder det på det sättet som du gör. Men fortsätt du, oavsett vad jag tycker i sakfrågan så har du ju redan bestämt dig för vem jag är och vad jag tycker. Gott så. Fånigt... suck.

Rkarlsson skrev:
De vill inte helst inte ha mat som djurriket varit med om? Är det fel att tycka så? Så länge de inte prånglar på övriga människor som äter mat från djurriket så är det ju lugnt.
Och det är en minoritet som håller på och tramsar så.
Jag säger inte att det är fel, jag förstår mig bara inte på det. Dock finns det sådana som tvingar på sina barn samma undermåliga diet och det är ju i praktiken barnmisshandel.

P
V videopac skrev:
Jag säger inte att det är fel, jag förstår mig bara inte på det. Dock finns det sådana som tvingar på sina barn samma undermåliga diet och det är ju i praktiken barnmisshandel.
Så länge de ger alla nödvändiga näringsämnen så är det inte barnmisshandel. Dock är det många som inte är så värst pålästa vad barn behöver vid vegansk kost så.

Jag förstår ju inte det heller för jag gillar ju kött, men jag hånar inte de som väljer att leva så då de faktiskt kan få i sig allt med ett litet tillskott =)

• Gilla
linneac
  • Laddar…
H Hans 52 skrev:
Det måste väl vara viktigare saker att diskutera på detta forumet än ens svärfar som säkert dem flesta tycker är milt uttryckt, korkad
Intressant ,hur korkad är han egentligen jag tycker han är nära lagom korkad. Vad anser ni andra är nivån högre eller lägre

F
J JAJansson skrev:
Gissar att han är orolig för att elsystemet inte tål belastningen. Det förekommer bränder / nersmälta kontakter när elbilar laddas på gamla 220volt installationer. Erbjud dig att betala en elektriker för att se över installationen och eventuellt förbättra den om det behövs. Klarar hans huvudsäkring el bilsladdning ?
Vad har TS eller vi andra med svärfars elinstallation att göra?? Den är hans och det är hans beslut. Alla får ta konsekvenserna av sitt handlande - även batteribilsägare.

F
A Alexn72 skrev:
Men tanke på att det är ägaren till anläggningen som är skyldig att hålla sin anläggning i skick så är det mer rimligt att han tar ut en elektriker för att se över sin anläggning om den inte klarar av en vattenkokare på hjul (drar ungefär samma.)
En kaffekokare drar väl för f..n inte lika mycket effekt LIKA LÄNGE som det krävs för att ladda en batteribil. Tänk lite före inläggen!!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.