337 600 läst ·
1 951 svar
338k läst
2,0k svar
Vill inte låta mig ladda
https://www.imdb.com/title/tt0970866/mediaviewer/rm3748759296/?ref_=ext_shr_lnkF Fredrik-1980 skrev:
Min systers vänner började ladda deras bil (220 V) vid ett besök - resulterade i att hela huset blev strömlöst….
Helt sant. Ingen skröna. Och sådant sprider sig snabbt….
Helt sant. Ingen skröna. Och sådant sprider sig snabbt….
Renoveringsnovis
· Nacka
· 123 inlägg
Varken det @videopac, du, jag eller någon annan säger här eller någon annastans är fritt från värdeomdömen och det är som du påpekar helt uppenbart. Varför skulle ett enstaka inlägg från mig behöva någon slags deklaration om den saken?Nötegårdsgubben skrev:
De vill inte helst inte ha mat som djurriket varit med om? Är det fel att tycka så? Så länge de inte prånglar på övriga människor som äter mat från djurriket så är det ju lugnt.V videopac skrev:
Och det är en minoritet som håller på och tramsar så.
Rädsla döljs i mycket….
annars är svärfar en
1) statistiknörd?
eller
2) en snåljåp?
annars är svärfar en
1) statistiknörd?
eller
2) en snåljåp?
G Gilletorpet skrev:
K karlmb skrev:
Nu har jag inte sett den video som du pratar om men jag har förmåga att tänka själv. Det är ett uttryck som är skapat för att trycka ner andra när man använder det på det sättet som du gör. Men fortsätt du, oavsett vad jag tycker i sakfrågan så har du ju redan bestämt dig för vem jag är och vad jag tycker. Gott så. Fånigt... suck.Serafim Dahl skrev:
Det kan naturligtvis vara pejorativt men är inte nödvändigtvis det. Det har blivit en benämning bland andra. En del använder termen "klimatskeptiker" men även det kan förlöjligas på samma sätt som i SwebbTVs s.k. intervju där Mikael Willgert använder uttrycket "Det finns väl ingen som förnekar att klimatet finns?" i just förlöjligande syfte och som exakt kopierats av @videopac. Att hitta på ett garanterat inte pejorativt och mer beskrivande uttryck för att beteckna de människor som förnekar att människors verksamheter har en negativ inverkan på klimatet kan bli både långt och otympligt att använda i dagligt tal, men visst, kom med förslag. Hur man än vrider och vänder på det kommer det finnas grupper av folk som tycker att en term är fel.
Och, ja, jag har förstått att du tycker att jag förlöjligar @videopac eller hans inlägg. Jag tycker att det är ett fånigt argument och extra fånigt att citera Willgert som ju gjort sig så ökänd för sina video-inlägg att han portats från youtube.
Jag säger inte att det är fel, jag förstår mig bara inte på det. Dock finns det sådana som tvingar på sina barn samma undermåliga diet och det är ju i praktiken barnmisshandel.Rkarlsson skrev:
Så länge de ger alla nödvändiga näringsämnen så är det inte barnmisshandel. Dock är det många som inte är så värst pålästa vad barn behöver vid vegansk kost så.V videopac skrev:
Jag förstår ju inte det heller för jag gillar ju kött, men jag hånar inte de som väljer att leva så då de faktiskt kan få i sig allt med ett litet tillskott =)
Vad har TS eller vi andra med svärfars elinstallation att göra?? Den är hans och det är hans beslut. Alla får ta konsekvenserna av sitt handlande - även batteribilsägare.J JAJansson skrev:Gissar att han är orolig för att elsystemet inte tål belastningen. Det förekommer bränder / nersmälta kontakter när elbilar laddas på gamla 220volt installationer. Erbjud dig att betala en elektriker för att se över installationen och eventuellt förbättra den om det behövs. Klarar hans huvudsäkring el bilsladdning ?
En kaffekokare drar väl för f..n inte lika mycket effekt LIKA LÄNGE som det krävs för att ladda en batteribil. Tänk lite före inläggen!!A Alexn72 skrev: