F
N Nilsson i Boda skrev:
Då är det bra at ha en rejäl tank.
Det hjälper föga om den är tom.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
F fsn skrev:
Det hjälper föga om den är tom.
Då får man ha två!
 
F
N Nilsson i Boda skrev:
[länk]

men min är svart.
Perfekt. Jag har 4st. Där har du ju 25…. Kanske 30 mil till. Hoppas att du hittr en mack med soppa på vägen.
 
  • Gilla
Nilsson i Boda och 1 till
  • Laddar…
TRJBerg TRJBerg skrev:
Så när man startar en dieselbil så dör alla i närheten direkt?
Tramsigt. Att det finns problem med avgasemissioner brukar inte vara kontroversiellt.
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
L Liljeros skrev:
Som ny funkar hybrid men ett par år gammal laddhybrid vet jag inte om jag skulle vilja äga. Det är en komplex drivlina, finns nog risk att det blir dyra mil.
Ja, det är väl nästan bara Toyota som har ok track record där. Mercedes o BMW hybrider är ju tydligen mer på verkstan än på vägen. Svindyra batterier och övriga delar som går sönder hela tiden.
 
A atomlab skrev:
Var troligen mer prio att få is sig öl och vin än att ha bilen fulladdad inför hemfärd. I området där vi har hus finns det inte ett enda hus som inte har laddbox så vet inte riktigt vart dessa personer bott. Utanför de stora hotellen finns det också laddboxar/stationer
Det är väl Teslaägare som vill ladda gratis som inte laddar där de bor.
Gratis är gott.
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Tja, det finns många varianter på "elbilar", vet inte vilka din syster har.
Vi har en skåpbil med 10 mils räckvidd som frugan använder för att köra till och från stallet.
Med den får man planera sin körning om man exempelvis ska köra Trosa - Orust som hon gjorde för ett tag sedan. (Framförallt eftersom den bara har Chademo och därigenom rätt få snabbladdare att tillgå)

Men vardagsbilen, en Tesla model 3, har jag aldrig någon räckviddsångest för. Den har betydligt bättre räckvidd än det är mellan större delen av laddstationerna i Västeuropa. Jag behöver inte fundera över om jag kan ta mig någonstans öht. Jag kör och kommer dit jag vill. "Räckviddsångest" har aldrig stoppat mig från en enda resa.
Mina vägval baserar sig mer på antalet fartkameror än möjligheten att ladda.
Ja det finns såklart dem som kan leva med kompromissen. Inte jag. Inte ännu.

Dom har en ID3 3 år gammal och en BMW i4 helt ny (1år). BMWn fick precis reda på att han bytt bort mot en 530d. Det funkade inte för dem.

ID3 använder sonen till pendling som är noga avstämd för just det.
 
TRJBerg
K karlmb skrev:
Tramsigt. Att det finns problem med avgasemissioner brukar inte vara kontroversiellt.
Säger man att det är "direkt dödligt" så blir det slutsatsen.
Smör är då också direkt dödligt. Likaså socker.
 
  • Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
TRJBerg TRJBerg skrev:
Säger man att det är "direkt dödligt" så blir det slutsatsen.
Smör är då också direkt dödligt. Likaså socker.
Nä nä..
 
Fairlane
N Nilsson i Boda skrev:
[länk]

men min är svart.
Om du stannar 100 bensinbilsförare och 100 dieselbilsförare och frågar om de åker omkring med en extradunk konstant, hur många tror du svarar ja?

Jag skulle gissa att du får väldigt få ja-svar.
Själv gör jag aldrig det och vet ingen som gör.

Elbilar är inte för alla, det är ingen som säger att de är det. Elbil passar dåligt för:
  • De som ofta kör släp längre sträckor
  • De som inte kan ladda hemma
  • De som har svårt att ändra sitt tankemönster
  • De som är oflexibla
Jag gissar att åtminstone punkt 3 och 4 passar rätt bra på dig?

Du är helt fri att välja att inte köra elbil. Jag kör inte heller elbil, men jag går inte runt och påstår att folk som kör elbil inte tänker, bara för att det inte passar mig.
 
  • Gilla
Limpan4all och 7 till
  • Laddar…
Tänker du att de som kör elbil åker runt med ett extra batteri.?
 
F
K karlmb skrev:
Det är väl Teslaägare som vill ladda gratis som inte laddar där de bor.
Gratis är gott.
Igen… hur många av de som kör Tesla tror du laddar gratis?
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
raveper raveper skrev:
Tänker du att de som kör elbil åker runt med ett extra batteri.?
Var frågan till mig?
Isåfall är givetvis svaret nej? Varför skulle de göra det?
 
  • Gilla
Peter_Ker
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.