Hej!
Har ett avlopp som ser ut som på bilden.
Det har börjat rinna lite sakta så jag tänkte rensa det lite, har nämligen för mig att man kan göra det själv.
Som jag ser så är det ju som ett hink-handtag att ta tag i.
Men innan jag rycker och sliter eller vrider och joxar och har sönder någit tänkte jag fråga om det är så att man bara drar rakt upp i handtaget, eller ska man skruva loss med handtaget?
Tacksam för tips!
Mvh
Fredrik
Har ett avlopp som ser ut som på bilden.
Det har börjat rinna lite sakta så jag tänkte rensa det lite, har nämligen för mig att man kan göra det själv.
Som jag ser så är det ju som ett hink-handtag att ta tag i.
Men innan jag rycker och sliter eller vrider och joxar och har sönder någit tänkte jag fråga om det är så att man bara drar rakt upp i handtaget, eller ska man skruva loss med handtaget?
Tacksam för tips!
Mvh
Fredrik
Fy fan, den där rensar jag alldeles för ofta, fru med långt hår samt tre tjejer till, det blir en del hår... (Själv har jag max 1 mm längd på håret så jag är INTE medskyldig!)
Och jag vet vad ni undrar, om nu det är deras hår varför är det bara jag som rensar?
Och tja, det undrar jag med...:x
Och jag vet vad ni undrar, om nu det är deras hår varför är det bara jag som rensar?
Och tja, det undrar jag med...:x
Ett tips när du har rengjort och ska sätta tillbaka en är att ta lite diskmedel el. såpa på packningen då glider den lätt på plats!
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
d^_^b Känner igen situationen (och frågan).timmelstad skrev:
Det finns en liten gummiskiva med smala skåror för vattnet att lägga över golvbrunnen.
Fångar upp förvånansvärt mycket av håret.
Kanske värt att prova. Minns dock inte var den fanns att köpa. Kanske någon vet?
//KoW
Intressant!KnockOnWood skrev:
Min är av följande modell: (den längst till höger) och jag misstänker att det enkla faktum att jag inte bytt till en "hel" efter att ha tagit bort badkaret har en del med saken att göra...

Utan tvekan! Bytt silen så blir det mindre rensning. Min erfarenhet säger att mycket av långt hår fastnar faktiskt på silen och var och en får samla sitt efter duschentimmelstad skrev:
Å andra sidan förstår jag att du inte bytt ... den utskurna är så mycket enklare att lyfta upp. Har ett liggande projekt att borra ut ett av dom små håll så det passar till ett finger ... för att kunna lyfta silen utan verktyg. Behövs det verktyg så klassas det som mannens jobb
gaia
Dessutom kan man ju tro att alla har samma dimensioner, men så är inte fallet, lyckades hitta en som var någon eller några millimeter större i diameter och inte passade. Hur retligt är inte det!? :@
Klicka här för att svara