4 445 läst ·
10 svar
4k läst
10 svar
vill ha tips på leverantör
Inget slår IKEA om man är nöjd med deras sortiment. Om du dock måste ha t.ex en hurts med lådor som inte är 40, 60 eller 80 cm bred så får du välja någon annan. Annars finns det enligt mig ingen anledning att välja nägon annan än IKEA.
Tänk bara på vilken vit kulör det är ni är ute efter. Några av Ikeas vita kök har rätt mycket grått och gult i sin blandning (som de dessutom inte kan ange ett exakt NCS-benämning för).
Kvik har snygga kök enligt min mening men efter att monterat några stycken e det inget jag vill ha...
Staffan
Staffan
Jag skulle råda att INTE köpa Kvik.
Jag har nyss köpt ett kök från dem men om jag visste det jag vet nu så hade jag aldrig handlat där.
Dåliga eller inga monteringsanvisningar, allt i en enda röra när det levererades, skitkonstigt att sätta upp för en normalhändig, Skytteltrafik till affären för att hämta saker som de glömt att leverera, sprucken stenskiva m.m m.m m.m
Kolla länken:
http://forum.byggahus.se/koek/74115-sprucken-stenskiva-vid-leverans.html
Skulle jag köpa kök nu så skulle jag nog testa Ikea. De har väl gjort sina misstag men det är iaf inte en relativt nystartad firma med allt vad det innebär.
Jag har nyss köpt ett kök från dem men om jag visste det jag vet nu så hade jag aldrig handlat där.
Dåliga eller inga monteringsanvisningar, allt i en enda röra när det levererades, skitkonstigt att sätta upp för en normalhändig, Skytteltrafik till affären för att hämta saker som de glömt att leverera, sprucken stenskiva m.m m.m m.m
Kolla länken:
http://forum.byggahus.se/koek/74115-sprucken-stenskiva-vid-leverans.html
Skulle jag köpa kök nu så skulle jag nog testa Ikea. De har väl gjort sina misstag men det är iaf inte en relativt nystartad firma med allt vad det innebär.
Jag skulle råda er att köpa kvick... Bra manualer som är utskrivna just för vårat kök, ligger i rätt ordning och alla kartonger är uppmärkta på ett bra sätt.
Personalen på kvick svarar på alla dumma frågor när man ringer och det är inga problem att ändra när jag har köpt fel saker.
Personalen på kvick svarar på alla dumma frågor när man ringer och det är inga problem att ändra när jag har köpt fel saker.
Klicka här för att svara