Husqvarna 54!

Jag gillar vår Klippo! Jag tycker det är konstigt att inte fler väljer handjagare, bara det att de är så lätta att ta fram gör att jag klipper gräset oftare... och så slipper man gula toppar! :)

Totte_S Totte_S skrev:
Har kommit till insikt ;)
Testade förra sommaren med en ärvd handjagare, och märkte att gräsmattan klipptes både oftare, och blev snyggare när vi hade den manuella i stället för motorklipparen. Alla kan klippa när de har lust en stund, (märkligt vad 6-åringar vill ibland ;D) man kan klippa ett par kvadratmeter, snacka skit en stund med grannen, oljudet slutar när man slutar gå, inget bensinproblem, inga öronskydd osv.
Vi har heller inte större gräsyta än att det går smidigt att göra för hand , 2-300 m2 sådär.

Tyvärr pajjade den gamle klipparen, och nu vet vi inte vad vi ska köpa för något som är bra ???
Tips mottages tacksamt.
Hej Totte Vi gjorde misstaget att köpa en Husqvarna Novolette 540 handgräsklippare. Rena skiten!! Den klipper uruselt och är svår att rengöra. Är gräset lite långt så klipper den inte alls. Kort gräs behöver klippas flera gånger och det finns fortfarande enstaka toffsar kvar som irriterar. Lycka till!!

Totte_S
KM Ström KM Ström skrev:
Hej Totte Vi gjorde misstaget att köpa en Husqvarna Novolette 540 handgräsklippare. Rena skiten!! Den klipper uruselt och är svår att rengöra. Är gräset lite långt så klipper den inte alls. Kort gräs behöver klippas flera gånger och det finns fortfarande enstaka toffsar kvar som irriterar. Lycka till!!
11 år senare har vi en bensinklippare sedan många år…

• Haha
AndersS
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.