9 875 läst ·
56 svar
10k läst
56 svar
Vill du ha kvitto?
Medför inte det att folk köper saker en och en, för att få så många "lottsedlar" som möjligt?mycke_nu skrev:
Själv är jag bara tacksam om jag slipper kvitto på "vardagsvaror". Jag ser ingen anledning till att spara ett kvitto från matvaruaffären, bensinmacken eller lunchrestaurangen. Kanske beror det på att jag är lat och aldrig kollar kvitton om jag inte redan vid betalning tycker att beloppet inte stämmer......
De enda kvitton jag sparar är utlägg i jobbet och större inköp där kvittot kan behövas för garanti eller i deklarationen.
/Krille
De enda kvitton jag sparar är utlägg i jobbet och större inköp där kvittot kan behövas för garanti eller i deklarationen.
/Krille
Du har aldrig jobbat i en butik va?Kurtivan skrev:
Det är ju samma sam i bankomaten vill du ha kvitto ja/nej
Skillnaden är dock att bankomaten inte automatiskt spottar ut kvitto som sedan folk inte tar eller bara slänger på marken.
Lika dan i butikerna de får kvitto men även hamnar de nere vid rullbanden eller på golvet.
Dock kommer kvittot alltid ut enda skillnaden är att vill du inte ha det så slänger det dig åt dig om du inte vill ha det.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Jag har funderat på att skapa en liten skylt där det står Nej tack!
Den kunde affärerna, inklusive Systemet, dela ut gratis,
Och kunderna bära på rockslaget/tröjan/skjortan/blusen.
Så slapp kassörerna/kassörskan förstöra stämbanden med det evinnerliga Vill du ha kvitto?
Fan vad trötta de måste vara på att säga det
Den kunde affärerna, inklusive Systemet, dela ut gratis,
Och kunderna bära på rockslaget/tröjan/skjortan/blusen.
Så slapp kassörerna/kassörskan förstöra stämbanden med det evinnerliga Vill du ha kvitto?
Fan vad trötta de måste vara på att säga det
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det kan väl finnas annat roligare att prata om.
Måste vara ganska tjatigt med det ständiga Vill du ha kvitto.
Måste vara ganska tjatigt med det ständiga Vill du ha kvitto.
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Mycke_nu har en hel del restriktioner rörande vilka denne interagerar med, se http://www.byggahus.se/forum/ovrigt...agot-ar-fel-nar-3.html?perpage=15#post1912135 Jag anar att det synsättet kan slå även på vad som avhandlas så den frasen kanske är den enda accepterade... 
Jag hade blivit galen av
-hej
-tjena
-vill du ha kvittot?
-hej
-tjena
-vill du ha kvittot?
-hej
-tjena
-vill du ha kvittot?
Osv, efter 8h vill man nog bara gå ut i vedbon och stå på den vingliga pallen...
Jag brukar alltid säga att dom ska slänga det innan dom hinner öppna pajhålet
-hej
-tjena
-vill du ha kvittot?
-hej
-tjena
-vill du ha kvittot?
-hej
-tjena
-vill du ha kvittot?
Osv, efter 8h vill man nog bara gå ut i vedbon och stå på den vingliga pallen...
Jag brukar alltid säga att dom ska slänga det innan dom hinner öppna pajhålet
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Tips till ICA, City, Konsum m.fl.
Lägg in "Vill/Vill inte ha kvitto" i kundprofilen. Många är ju registrerade kunder.
Så vet kassaapparaten om den skall skriva ut kvitto eller ej. Heureka
Lägg in "Vill/Vill inte ha kvitto" i kundprofilen. Många är ju registrerade kunder.
Så vet kassaapparaten om den skall skriva ut kvitto eller ej. Heureka
Medlem
· Södermanland
· 371 inlägg
Nu har visserligen ICA dispens från kassalagen(kontrollboxen) säkert ett bra tag framöver. Men de som inte har det kan inte stänga av sina kvitton.
Även om ICA och andra stora aktörer inte behöver kontrollboxen tror jag ändå att de måste följa lagarna kring hur ett kassaregister ska fungera.
Även om ICA och andra stora aktörer inte behöver kontrollboxen tror jag ändå att de måste följa lagarna kring hur ett kassaregister ska fungera.
