Vi har fällt några stora träd som nu ligger lite svårtillgängligt till och vi vill bli av med träden. Det är väldigt stora träd (ca 50-70 cm i diameter) och det går att komma ner med traktor och hämta dem. Någon som har tips på hur man får tag på någon som vill ha dem? Träden finns på Orust.

Blocket.se?

Bli av med dom? Du är glad bra dom försvinner med andra ord?
Finns det ingen bonde med lämplig traktor i närheten, gå till han och fråga, om han inte vill ha eller kan vet han kanske någon.

Tyresö
Om du inte är intresserad av att få betalt för timret, så kan du ringa ett trädfällarföretag som med glädje hämtar stockarna som dom flisar ner och sen säljer fliset till en fjärrvärmeanläggning.

Vad är det för sorts träd?
Nån slöjdare kan ju vara intresserad.

Kontakta en arborist, Hartill finns på Orust. Du hittar information om dem på www.treewalker.se

Hur kan Ni tro, att någon vill ha träd som dessa? Har själv ca 30 stycken ganar, 30 meter höga, vill också bara bli av med dem. Har frågar massor av folk som känner den som känner den o s v , men ingen är intresserad

Hos grannen kom de med stor lastbil & kran och hämtade 10-15 stora ekar, de skulle bli golvparkett hos en stor känd tillverkare, fällning och rensning gjorde grannen själv men hämtning av stammarna var gratis (enligt grannen!?!), det enda kravet de hade var att de isär sågade stammarna inte fick vara kortare än 3 meter, de blev kvar till grannens förtret......:D

saturnus skrev:
Hur kan Ni tro, att någon vill ha träd som dessa? Har själv ca 30 stycken ganar, 30 meter höga, vill också bara bli av med dem. Har frågar massor av folk som känner den som känner den o s v , men ingen är intresserad
Står dom när hus då eller? så det kan bli problmatiskt att fälla dom?
Var i landet finns dom?
Står dom på din mark?

Zixten skrev:
Står dom när hus då eller? så det kan bli problmatiskt att fälla dom?
Var i landet finns dom?
Står dom på din mark?
Inga problem att fälla dom, detta är en skogstomt, enkelt att komma till. Detta är skånes mittpunkt, ja träden finns på min tomt.

Och du vill bara bli av med dom? inget krav på betlning från din sida? Bara allt kommer bort?
Borde väl gå att få tag på någon som är intresserad...

Zixten skrev:
Och du vill bara bli av med dom? inget krav på betlning från din sida? Bara allt kommer bort?
Borde väl gå att få tag på någon som är intresserad...
Jag har inte legat i, med frågandet, men frågat runt bland chafförer och folk som fäller skog häromkring, men det är transporter som kostar tycker man. Det är väl så nuförtiden, man vill väl ha betalt från 2 håll. Träden är bra, långa och raka, därför tycker jag inte jag skall behöva betala något.

saturnus skrev:
Jag har inte legat i, med frågandet, men frågat runt bland chafförer och folk som fäller skog häromkring, men det är transporter som kostar tycker man. Det är väl så nuförtiden, man vill väl ha betalt från 2 håll. Träden är bra, långa och raka, därför tycker jag inte jag skall behöva betala något.
Det är inte så stora volymer det är frågan om, och en del arbete med det hela, men det borde gå att få tag på någon som tar virket som betalning för arbetet med att hugga och forsla bort träd och grenar, stubbarna får du fixa själv.
Men hade jag skullt göra det så skulle det vara nära mig, som sagt, transport kostar...

Men kolla upp om det finns någon självverksam skogsbonde i närheten...

har du provat blocket.se?

riset tar jag hand om själv, stubbarna får stå. Ja jag får kolla vidare, får kanske sätta en annons på Blocket.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.