Medlem
· Stockholms län
· 61 inlägg
Hallå hallå!
Till sommaren ska vi renovera köket, inget märkvärdigt, nya Ikea-stommar ska upp (på såna där skenor), ganska mycket kakel blir det och lite tapet.
Jag är osäker på underlaget. Nu sitter det nån slags masonitskiva under kaklet och antagligen bakom luckorna, se bild.
Jag antar att väggen/underlaget är ganska ojämnt på sina håll så jag vill sätta några slags skivor innan vi sätter skenor och så smånigom börjar kakla - så nu till min fråga - vilket underlag ska jag sätta upp?
Till sommaren ska vi renovera köket, inget märkvärdigt, nya Ikea-stommar ska upp (på såna där skenor), ganska mycket kakel blir det och lite tapet.
Jag är osäker på underlaget. Nu sitter det nån slags masonitskiva under kaklet och antagligen bakom luckorna, se bild.
Jag antar att väggen/underlaget är ganska ojämnt på sina håll så jag vill sätta några slags skivor innan vi sätter skenor och så smånigom börjar kakla - så nu till min fråga - vilket underlag ska jag sätta upp?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Masoniten skall ner. Vad som finns bakom avgör vad ni vill ha sen. Masoniten sväljer rätt mycket ojämnheter så öppna upp och kolla.
Är det ojämnt = OSB + gips.
Lite ojämnt = gips.
Plant = repgips.
Kolla min tråd så ser du hur det har sett ut bakom vår masonit.
Heter typ ”29 år ska renovera hus”
Är det ojämnt = OSB + gips.
Lite ojämnt = gips.
Plant = repgips.
Kolla min tråd så ser du hur det har sett ut bakom vår masonit.
Heter typ ”29 år ska renovera hus”
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Underlag vid nytt massivt trägolv
Byggnadsvård -
Hur jämna till gammal underlag vid golvläggning
Golv -
Underlag vid takbyte, Divoroll PRO istället Råspont
Tak & Vind -
Ballofix vid vattenpump - vilket håll här?
Vatten & Avlopp -
Vilket underlag mellan flytspacklat golv och laminat vid golvvärme?
Byggmaterial & Byggteknik