30 368 läst ·
27 svar
30k läst
27 svar
Vilket underlag är bäst i garaget?
Då skulle jag nog sats på epoxigolvet.
Det må vara dyrare men det blir så fruktansvärt lättstädat och dessutom lätt att sopa och hela baletten.
Skulle du grisa ner så går det kanonbra att köra på avfettning och skölja av med vatten och sedan bara dra torrt med skrapa.
Sedan har jag hört att det finns folk som sysslar med att lägga sådan golv svart på sin fritid. Men det är väll inget som någon här inne på forumet skulle befatta sig med - svart betalda hantverkare :
;D
Det må vara dyrare men det blir så fruktansvärt lättstädat och dessutom lätt att sopa och hela baletten.
Skulle du grisa ner så går det kanonbra att köra på avfettning och skölja av med vatten och sedan bara dra torrt med skrapa.
Sedan har jag hört att det finns folk som sysslar med att lägga sådan golv svart på sin fritid. Men det är väll inget som någon här inne på forumet skulle befatta sig med - svart betalda hantverkare :
Om man nu väljer klinkers.
Vad ska man tänka på ?? Frostsäkra mm. duger det med sånna Bauhouse klinkers för 99kr/kvdrat??
Vad ska man tänka på ?? Frostsäkra mm. duger det med sånna Bauhouse klinkers för 99kr/kvdrat??
Ska man ha klinkers i garage så är nog genomfärgad granitklinkers det bästa, en kompis köpte det billigt på just Bauhause på någon utförsäljning.Mercafreak skrev:
Håll ögonen öppna
Kom ihåg för några år sedan att jag målade verkstadsgolvet(rollade 2 ggr) med epoxi färg,samma som man målade telefonkiosker förr med.Tror Syntema i Eskilstuna säljer den färgen.
Åkte in med traktorn,snökedjor och allt.Meckade klart.Skulle backa ut,och slant med kopplingen.Vart några varv med hjulen.
Fast det var snökedjor på,så vart det inte ett märke på färgen.Jo lite matt yta ,annars inga skador.
Snacka om hård färg.
Åkte in med traktorn,snökedjor och allt.Meckade klart.Skulle backa ut,och slant med kopplingen.Vart några varv med hjulen.
Fast det var snökedjor på,så vart det inte ett märke på färgen.Jo lite matt yta ,annars inga skador.
Snacka om hård färg.
Ska man ha klinkers i garage så är nog genomfärgad granitklinkers det bästa, en kompis köpte det billigt på just Bauhause på någon utförsäljning.Haagbard skrev:
Håll ögonen öppna
[/quote]
Kommer du ihåg vad det kostade, ca??
Man ser ju iblan datt de säljer för 99kr/m2 ibland to m för 59kr e det sånna tro?
Beppo skrev:
Tacka för att det blir nergrisat om man flyttar maskiner på fläsksvål ;DBeppo skrev:
Mercafreak: Jag drog iväg ett sms å frågade om priset......
Hygglo...
OK, tack gör hälpen. Ofta hittar man för runt 99kr.Haagbard skrev:
Känns lite överarbetat att så långt för lite klinkers, mycket bättra att fylla bilen med sprit isånnafall.
Skulle haft highjackers på den om det skulle funkat ...
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 inlägg
Billigt, men jag vet inget om kvaliteten är Biltemas nya garageklinker av granitkeramik. Jag funderar själv på att bygga garage och har övervät denna. Klinkern i sig själv kostar 85:-/m2 exkl fix och fog.
http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=137213
http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=137213
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vilket underlag mellan flytspacklat golv och laminat vid golvvärme?
Byggmaterial & Byggteknik -
Vilket underlagsarbete behövs?
Färg, Måla & Tapetsera -
Parkett och klinker ihop, vilket underlag?
Golv -
Exakt vilket underlag till brädgården?
Lösvirke & Timmerhus -
Markarbete under garage, vilket underlag behövs?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus