Då skulle jag nog sats på epoxigolvet.

Det må vara dyrare men det blir så fruktansvärt lättstädat och dessutom lätt att sopa och hela baletten.

Skulle du grisa ner så går det kanonbra att köra på avfettning och skölja av med vatten och sedan bara dra torrt med skrapa.

Sedan har jag hört att det finns folk som sysslar med att lägga sådan golv svart på sin fritid. Men det är väll inget som någon här inne på forumet skulle befatta sig med - svart betalda hantverkare ::) ;D

• Gilla
Kallerallen
  • Laddar…
Om man nu väljer klinkers.
Vad ska man tänka på ?? Frostsäkra mm. duger det med sånna Bauhouse klinkers för 99kr/kvdrat??

Mercafreak skrev:
Om man nu väljer klinkers.
Vad ska man tänka på ?? Frostsäkra mm. duger det med sånna Bauhouse klinkers för 99kr/kvdrat??
Ska man ha klinkers i garage så är nog genomfärgad granitklinkers det bästa, en kompis köpte det billigt på just Bauhause på någon utförsäljning.

Håll ögonen öppna ;)

G
Kom ihåg för några år sedan att jag målade verkstadsgolvet(rollade 2 ggr) med epoxi färg,samma som man målade telefonkiosker förr med.Tror Syntema i Eskilstuna säljer den färgen.
Åkte in med traktorn,snökedjor och allt.Meckade klart.Skulle backa ut,och slant med kopplingen.Vart några varv med hjulen.
Fast det var snökedjor på,så vart det inte ett märke på färgen.Jo lite matt yta ,annars inga skador.
Snacka om hård färg.

Haagbard skrev:
[quote author=Mercafreak link=1137675737/0#16 date=1139432256]Om man nu väljer klinkers.
Ska man ha klinkers i garage så är nog genomfärgad granitklinkers det bästa, en kompis köpte det billigt på just Bauhause på någon utförsäljning.

Håll ögonen öppna  ;)
[/quote]

Kommer du ihåg vad det kostade, ca??
Man ser ju iblan datt de säljer för 99kr/m2 ibland to m för 59kr e det sånna tro?

Beppo skrev:
skall ni flytta grejer på detta golv så lägg under några fläsksvålar som ni vart och köpt hus charkuteristen och så vattna golvet sedan så går det som en dans. Vi flyttar masnkiner på över tonnet på en man.

Beppo skrev:
Skulle du grisa ner så går det kanonbra att köra på avfettning och skölja av med vatten och sedan bara dra torrt med skrapa.
Tacka för att det blir nergrisat om man flyttar maskiner på fläsksvål  ;D

Mercafreak: Jag drog iväg ett sms å frågade om priset......

Hygglo...

Det hade kostat mellan 50 och 80 kronor beroende på tillfälle, men detta var som sagt utförsäljning och det priset kanske är svårt att hitta på granitklinker.

Men du har väl både nära till kontinenten OCH Volvo kombi  ;)

Haagbard skrev:
Det hade kostat mellan 50 och 80 kronor beroende på tillfälle, men detta var som sagt utförsäljning och det priset kanske är svårt att hitta på granitklinker.

Men du har väl både nära till kontinenten OCH Volvo kombi  ;)
OK, tack gör hälpen. Ofta hittar man för runt 99kr.
Känns lite överarbetat att så långt för lite klinkers, mycket bättra att fylla bilen med sprit isånnafall. ;)
Skulle haft highjackers på den om det skulle funkat ...

Någon som vet vad priset på oxanoljan borde ligga på ?
Kollade hos en bygghandlare som ville ha ca 100kr/lit inkl brytkostnad men erfarenheten säger att priset troligen är väl tilltaget...

Jag har lagt Bauhus granitklinkers (99:-/m2)i mitt garage, och är helnöjd med resultatet. Skall man måla en eller några gånger, så blir det samma pengar till slut.
garagettvttbnk.jpg
Och så en mjuk infart till det hela
garageuppfart.jpg

Redigerat:
Något speciellt man bör tänka på när man klinklar garage kontra badrum? Tätskikt (t ex mot väggar)? Speciell fix etc?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.