Tyvärr har jag inte hittat vad jag söker bland andra trådar gällande identifiering av träslag så här kommer en ny tråd. Ska försöka hålla mig kort. 😉
Jag ska tillverka diverse inredning med luckor och lådfronter i still med den befintliga inredningen i ett arkitektritat kök. Alla övriga trädetaljer i lägenheten är gjord med köket som inspiration.
Vilket träslag tror ni har använts till köket?
Det finns även trälådor i obehandlad furu som ska betsas till att matcha takbjälkarna (och köket).
Vilken bets (kulör) rekommenderar ni till lådorna? Jag föredrar att jobba med Zar oljebaserad träbets men alla förslag är välkomna.
Jag ska tillverka diverse inredning med luckor och lådfronter i still med den befintliga inredningen i ett arkitektritat kök. Alla övriga trädetaljer i lägenheten är gjord med köket som inspiration.
Vilket träslag tror ni har använts till köket?
Det finns även trälådor i obehandlad furu som ska betsas till att matcha takbjälkarna (och köket).
Vilken bets (kulör) rekommenderar ni till lådorna? Jag föredrar att jobba med Zar oljebaserad träbets men alla förslag är välkomna.
Verktygstokig
· Halland
· 8 130 inlägg
Spontant efter att bara snabbkollat på bilderna så ser väl dörren mest ut som en gabondörr och luckorna mest ut som någon version av pallisander.. går att efterlikna färgskalan med olika bets men svårt att få samma ådring..
Klicka här för att svara