Tyvärr har jag inte hittat vad jag söker bland andra trådar gällande identifiering av träslag så här kommer en ny tråd. Ska försöka hålla mig kort. 😉

Jag ska tillverka diverse inredning med luckor och lådfronter i still med den befintliga inredningen i ett arkitektritat kök. Alla övriga trädetaljer i lägenheten är gjord med köket som inspiration.

Vilket träslag tror ni har använts till köket?

Det finns även trälådor i obehandlad furu som ska betsas till att matcha takbjälkarna (och köket).

Vilken bets (kulör) rekommenderar ni till lådorna? Jag föredrar att jobba med Zar oljebaserad träbets men alla förslag är välkomna.

• Kök med hyllor i trä fyllda med glas och tallrikar, samt mörka träskåpsluckor och ljusgrå trägolv syns i moderna inredningen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trädörr och panel i ett arkitektritat kök med grön vägg, samt en modern brun-vit kaklad toalett med en träbänk och rund spegel.
    Skapa konto
  • Modernt hem med träbjälkar i taket, grå vägg, klädhängare och hyllor med boots och kläder samt dekorativa föremål.
    Skapa konto
Köp ett par burkar och testa dig fram inklusive att lacka/olja/vaxa.

Spontant efter att bara snabbkollat på bilderna så ser väl dörren mest ut som en gabondörr och luckorna mest ut som någon version av pallisander.. går att efterlikna färgskalan med olika bets men svårt att få samma ådring..

• Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.