4 538 läst ·
4 svar
5k läst
4 svar
Vilket tak ska jag välja?
Så var det dags att bygga garaget...
Har beställt garage från Lövånger, allt standard.
Nu skall bestämma mig för vilket tak som blir bäst - profilerad plåt eller betongpannor.
Någon som har nåt att säga? Hur har ni gjort : Inköpspris, underhåll, andra faktorer som man bör tänka på?
Tacksam för alla funderingar...
Har beställt garage från Lövånger, allt standard.
Nu skall bestämma mig för vilket tak som blir bäst - profilerad plåt eller betongpannor.
Någon som har nåt att säga? Hur har ni gjort : Inköpspris, underhåll, andra faktorer som man bör tänka på?
Tacksam för alla funderingar...
Vi har betogpannor på huset, svarta.
Men jag har fått för mig att det är mycket dyrare + att det är svårare att lägga (?)
Dessutom finns det ju plåt som ser ut som pannor. Nån som har nån erfarenhet av den?
Men jag har fått för mig att det är mycket dyrare + att det är svårare att lägga (?)
Dessutom finns det ju plåt som ser ut som pannor. Nån som har nån erfarenhet av den?
Plåt är ju mycket lättare att lägga än betonpannor. Framför allt är den just lättare (viktmässigt alltså). Du lyfter ju upp dina plåtar för hand. Fantompannan (dvs plåt som ser ut som pannor) är förhållandevis enkel att lägga, även för en "amatör". Något krångligare än den vanliga trapetsplåten dock. Det ska ju passa ihop både i sid- och höjdled.
Klicka här för att svara