Mikael_L
För mig är det möjligen hockeysnus som gäller ... ;)
2209.jpg

Som barn petade man ju in det salmiak-salta hockeysnuset under läppen :x, sen sved det satan efter en stund. :P

Ingen tobak/nikotin här, men jag kan vara en godisråtta annars, både på bygget och annan tid. :blushing:

Majgårdarna
Offroad Lakrits. Brukar handla från snus2.se 169kronor för en stock

Ola78
Mikael_L skrev:
För mig är det möjligen hockeysnus som gäller ... ;)
[bild]

Som barn petade man ju in det salmiak-salta hockeysnuset under läppen :x, sen sved det satan efter en stund. :P

Ingen tobak/nikotin här, men jag kan vara en godisråtta annars, både på bygget och annan tid. :blushing:
Ja, det där minns man ju från sin barndom, som du skrev petade man in det under läppen och sen var man lika tuff som de stora grabbarna:D

Götebogs Rapé för hela slanten

General lösd^_^b

Grov lös, som bonnas. Har lagt av nu men är så sugen så att Golden River hade varit rena himmelriket.

S
Kronan och är det fest så blir det General, allt i portion.

Ola78 skrev:
Ja, vilket snus använder ni gör det självare här på forumet? Skruf, General, Göteborgs Rape', Gustavus.
Göteborg, men jag vet inte om jag är en "gör det självare", jag är väl snarare en "vill-kunna-göra-det-självare" :D

Grov snus. Är man arbetare så är man. ;)
Handlar det "tax-free" så har ej koll på det, Man jag VET att snus är dyrt....
Festar till det med Rape då och då. Kronan när ordinarie inköpsväg inte finns. Funderar på om "tax-free" är så billigt eller om ja lurar mig själv. Kanske skall sluta!!!!!!! (har funderat i 4 år nu).

Grov lös sedan 1987 (tror jag) så inte lär jag väl sluta nu i alla fall, inköpes nu för typ 260 kr stocken (kostade 5,90 kr dosan då jag började snusa)

Tyresö
Glufsglufs skrev:
Grov lös sedan 1987 (tror jag) så inte lär jag väl sluta nu i alla fall, inköpes nu för typ 260 kr stocken (kostade 5,90 kr dosan då jag började snusa)

Hahaha, då var det väl ett par år innan dess jag började snusa - då kostade en dosa 4.50 kr. På den tiden var det mode att alltid ha en femkrona liggande i dosan - dels för att packa ihop snuset i dosan och dels för att man alltid skulle ha ekonomisk tillgång till en ny dosa. Allt det där försvann när det helt plötsligt skenade iväg till vansinnespriset: 5,50 kr/dosa. Det var en riktigt hård tid då en dosa kostade mer än 5 kr - idag kvittar det vad en dosa kostar - min fru ser till att jag alltid har en stock i kylskåpet.

Kronan eller hemmagjort. Gick från General till Kronan när General blev absurt dyrt för typ 10 år sedan.

Tyresö skrev:
Hahaha, då var det väl ett par år innan dess jag började snusa - då kostade en dosa 4.50 kr. På den tiden var det mode att alltid ha en femkrona liggande i dosan - dels för att packa ihop snuset i dosan och dels för att man alltid skulle ha ekonomisk tillgång till en ny dosa. Allt det där försvann när det helt plötsligt skenade iväg till vansinnespriset: 5,50 kr/dosa. Det var en riktigt hård tid då en dosa kostade mer än 5 kr - idag kvittar det vad en dosa kostar - min fru ser till att jag alltid har en stock i kylskåpet.
Det där att packa ihop med en peng har jag då aldrig testat, däremot kommer jag ihåg snussprutan.....som man var tvungen att "trimma" för att få till rediga prillor. Jag får reservera mig över priset, kan hända att det kostade 4,90 kr också, det jag kommer ihåg är att det blev växel på 10 öre som man inte brydde sig om att ta emot. Plåtlocken hade precis försvunnit då också vilket var en besvikelse.

Lös General!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.