Hej,

Står i startgroparna för att inhandla ett RO-filter och har insett att det finns flera att välja på. Vissa billiga och andra dyra. Någon som kan koma med förslag och bidra med sina erfarenheter?

Vi har 120 mikrogram/liter

Hej! Jag köpte en RO-anläggning från Tyskland för ett par år sedan, den ser ut ungefär som den du länkar till, men den har ytterligare filter, booster-pump, etc:

http://cgi.ebay.de/GONDZIK-5-STUFIG...70?pt=Wasser_Aufbereitung&hash=item563ff9a43a

Tillverkaren/säljaren har högsta betyg och gott rykte på tyska ebay, och anläggningen kostade bara strax över 1000:- inklusive leverans.

Min anläggning fungerar utmärkt, jag har nu beställt fyra ytterligare till familj och grannar.

Rekomenderas varmt!

/fth

Jag skulle vilja ha lite mer kapacitet.
Har kikat på GE Merlin RO någon som vet något mer om detta filter?

Hittade det för ca 3000 kr från England.

vad ska du rena?
Merlin är bra för sitt pris men kan inte användas för ex höga klorid eller natrium-halter. den är inte byggd för det

karl oskar skrev:
vad ska du rena?
Merlin är bra för sitt pris men kan inte användas för ex höga klorid eller natrium-halter. den är inte byggd för det
Skall rena uran. Vore skönt att slippa tanken att lagra vatten i.

men tanken backspolas varpå uranet spolas ut. Precis som ett avhärdningsfilter som spolar ut kalcium.
Det ska mycket till innan din tank blir så pass radioaktiv att det blir bekymmersamt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.