Vi håller på och helrenoverar vårat hus och med detta så blir det ett helt nytt kök, ny placering och större kök.
Har varit ute och klämt och känt på lite kök men det är väldigt svårt att veta kvalitén på dom.
Söker man omdöme om tillverkarna på nätet så är det hälften 5:or och hälften 1:or på många tillverkare.
Vi vill ha ett kök som ser lika bra ut om 15-20 år.
Inga vattenskada luckor eller något som går sönder. Samtidigt vill man ju inte betala några astronomiska summor för köket.
Har kollat en del på Ballingslöv, men vet inte hur bra de är i längden.
Vad rekommenderar ni?
 
Såklart väldigt svårt att svara på. Vi gick igenom typ "alla" köksleverantörer förra hösten och föll tillslut för Lidhults. Har haft det nu i knappt ett halvår och är mycket nöjda. Visst, det är i det högre prissegmentet, men också fullt möjligt att anpassa i princip allt så att man kan få det som man vill + bra kvalitet i allt.
 
  • Gilla
Jocke Elmqvist
  • Laddar…
BirgitS
Nöjer man sig med minst 15 år så verkar även många med Ikea-kök klara av att få det att se bra ut så länge. Det beror ju väldigt mycket på hur man hanterar köket, torkar man snabbt upp spill, har man småbarn som kan få för sig att slå på fronterna eller klättra på lådorna etc.

Kök i massivt trä, t.ex. en del från Lidhults, är väl snarast gjort för att hålla en livstid men kostar då därefter.
 
  • Gilla
Jocke Elmqvist
  • Laddar…
J Jocke Elmqvist skrev:
Vi håller på och helrenoverar vårat hus och med detta så blir det ett helt nytt kök, ny placering och större kök.
Har varit ute och klämt och känt på lite kök men det är väldigt svårt att veta kvalitén på dom.
Söker man omdöme om tillverkarna på nätet så är det hälften 5:surprised:r och hälften 1:surprised:r på många tillverkare.
Vi vill ha ett kök som ser lika bra ut om 15-20 år.
Inga vattenskada luckor eller något som går sönder. Samtidigt vill man ju inte betala några astronomiska summor för köket.
Har kollat en del på Ballingslöv, men vet inte hur bra de är i längden.
Vad rekommenderar ni?
Kan rekomendera Kvik kök som är dotterbolag till Ballingslöv.
Platta paket som är lite kladdigare att montera än Ikea men har större variations möjligheter.
Dom har också som Ikea lägre sockel (fast bättre) för mer plats i skåpen eller lådorna samt även djupare skåp som gör underverk både på platsen i lådorna men även på arbetsbänken där uppe.
Skillnaden mellan en 600 och 700 djup stomme är pricken över iet om man har plats.
 
  • Gilla
Jocke Elmqvist
  • Laddar…
Magnus E K
A Argastesnickaren skrev:
Kan rekomendera Kvik kök som är dotterbolag till Ballingslöv.
Platta paket som är lite kladdigare att montera än Ikea men har större variations möjligheter.
Dom har också som Ikea lägre sockel (fast bättre) för mer plats i skåpen eller lådorna samt även djupare skåp som gör underverk både på platsen i lådorna men även på arbetsbänken där uppe.
Skillnaden mellan en 600 och 700 djup stomme är pricken över iet om man har plats.
Funkar extra bra när man sen vill baka kladdkaka!
 
  • Haha
  • Gilla
Argastesnickaren och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.