D
Jag har en ränna framför ett skjutparti där jag saknar golvspån. Skjutpartiet står på grundmuren men partiet är inte lika djup som grundmuren. Frågan är vad jag ska fylla i rännan mellan skjutparti och golvspån. Rännan är kanske 4 cm djup 6 meter lång och höjden som ska fyllas borde vara ungefär 20-22mm.

Fogskum? Det har jag löst mina likvärdiga problem med man går ändå inte där

D
Ja fogskum skulle kunna vara ett alternativ dock jobbigare att jobba med än någon form av cementbaserad produkt.

Tänker att det skulle vara lätt att först tejpa så att rännan är tät (idag är det lite håligheter där golvreglarna är inlackade i grundmuren) och sen hälla på flytspackel.

Det funkar nog bra

D
Det köns ju lite onödigt att armera men på tex byggmax flytspackelnstår det att det måste armeras.

Finns fiberarmerat spackel

D
Jo det var det jag läste på byggmax sida. Deras fiberdörstärkakrävde armering.

Det bästa hade varit nån pu massa men svårt att hitta som privatperson men som sagt fogskum läser det mesta

Men det är nog bara när man ska bjälklagsförstyva, före plattsättning.

Men remsor av golvspån då om det ska upp 22mm?

• Gilla
Andreas_kalmar
  • Laddar…
D
nino nino skrev:
Men det är nog bara när man ska bjälklagsförstyva, före plattsättning.

Men remsor av golvspån då om det ska upp 22mm?

Har inget att fästa i tyvärr. Bara grundmur (betonghålsten) som underlag. Visserligen har jag golvreglar cc 60 som jag skulle kunna dra i en skruv i men det blir nog inget bra.

D
Frågan är vilket flytspackel jag ska ha?

Fiberarmerat såklart men sen då.....

Cm 700 på bauhaus om det är i närheten

• Gilla
Derbyboy
  • Laddar…
D
Det är i närheten :)

Fiberförstärkt flyter dock sämre så du vet

D
Tack, tänker att jag häller ut den med ett typ litermått med pip. Går längsmed rännan och häller.

Det blir ju bara 4x2x600 cm, dvs 4800cm3 alltså endast ungefär 5 liter

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.