1 780 läst ·
17 svar
2k läst
17 svar
Vilket flytspackel
Sida 1 av 2
Jag har en ränna framför ett skjutparti där jag saknar golvspån. Skjutpartiet står på grundmuren men partiet är inte lika djup som grundmuren. Frågan är vad jag ska fylla i rännan mellan skjutparti och golvspån. Rännan är kanske 4 cm djup 6 meter lång och höjden som ska fyllas borde vara ungefär 20-22mm.
Renoverare
· Kalmar
· 3 042 inlägg
Fogskum? Det har jag löst mina likvärdiga problem med man går ändå inte där
Ja fogskum skulle kunna vara ett alternativ dock jobbigare att jobba med än någon form av cementbaserad produkt.
Tänker att det skulle vara lätt att först tejpa så att rännan är tät (idag är det lite håligheter där golvreglarna är inlackade i grundmuren) och sen hälla på flytspackel.
Tänker att det skulle vara lätt att först tejpa så att rännan är tät (idag är det lite håligheter där golvreglarna är inlackade i grundmuren) och sen hälla på flytspackel.
Renoverare
· Kalmar
· 3 042 inlägg
Det funkar nog bra
Renoverare
· Kalmar
· 3 042 inlägg
Finns fiberarmerat spackel
Renoverare
· Kalmar
· 3 042 inlägg
Det bästa hade varit nån pu massa men svårt att hitta som privatperson men som sagt fogskum läser det mesta
nino skrev:
Har inget att fästa i tyvärr. Bara grundmur (betonghålsten) som underlag. Visserligen har jag golvreglar cc 60 som jag skulle kunna dra i en skruv i men det blir nog inget bra.
Renoverare
· Kalmar
· 3 042 inlägg
Cm 700 på bauhaus om det är i närheten
Renoverare
· Kalmar
· 3 042 inlägg
Fiberförstärkt flyter dock sämre så du vet