10 920 läst ·
35 svar
11k läst
35 svar
Vilket Fiber-abonnemang hade ni valt idag?
Sida 1 av 3
Jag har nu släppt mitt 8mbit ADSL ifrån Telia efter många stabila och bra ping-år.
Ska numera köra fiber och väger mellan 10/10, 100/10 eller 100/100.
Kommer INTE köra tv.
Bahnhof 10/10 ........ 199kr start .. 249 kr månaden (124,50kr dom tre första månaderna)
Bahnhof 100/100 .... 199kr start .. 319 kr månaden (159,50kr dom tre första månaderna)
Telia 100/100 .......... 250kr start .. 379 kr månaden (inklusive play+ ?)
T3 100/100 ............. 199kr start ... 319kr månaden ( 159,50kr dom sex första månaderna)
I reklamen sägs Bahnhof ha bäst SKI betyg.
I kommentarer via google och annat så har dåliga omdömen haglat dom senaste månaderna, dålig support, långa tider för få fart på nätet igen osv.
Vad säger ni ? Bör man överväga någon annan? Tycker mig sett T3 nämnas lite. Bredbandsbolaget2 fast många kontrar det med dåliga erfarenheter.
Ska numera köra fiber och väger mellan 10/10, 100/10 eller 100/100.
Kommer INTE köra tv.
Bahnhof 10/10 ........ 199kr start .. 249 kr månaden (124,50kr dom tre första månaderna)
Bahnhof 100/100 .... 199kr start .. 319 kr månaden (159,50kr dom tre första månaderna)
Telia 100/100 .......... 250kr start .. 379 kr månaden (inklusive play+ ?)
T3 100/100 ............. 199kr start ... 319kr månaden ( 159,50kr dom sex första månaderna)
I reklamen sägs Bahnhof ha bäst SKI betyg.
I kommentarer via google och annat så har dåliga omdömen haglat dom senaste månaderna, dålig support, långa tider för få fart på nätet igen osv.
Vad säger ni ? Bör man överväga någon annan? Tycker mig sett T3 nämnas lite. Bredbandsbolaget2 fast många kontrar det med dåliga erfarenheter.
Jag hade valt Bahnhof sju dagar i veckan men det är ett politiskt ställningstagande då de alltid försvarar integriteten.
Bahnhof har haft helt suverän support då jag har behövt hjälp men då är jag inte datalektiker.
Bahnhof har haft helt suverän support då jag har behövt hjälp men då är jag inte datalektiker.
Sägs dock att dom har fått väldigt många kunder det senaste och inte hunnit expandera sin teknik för klara av att hantera det. Ser man på lite omdömes sidor, såsom google, så haglar det negativa insändare dom senaste månaderna.
Frågan är om dom löser detta inom snart framtid.
Chattade med Telia och fick tillslut säga i klartext vad jag hoppades på att dom skulle svara gällande varför man ska välja dom som är dyrare; högre ping och högre hastighet än vad man betalat för... Men istället fick jag svaret att telia har trevlig support...
Frågan är om dom löser detta inom snart framtid.
Chattade med Telia och fick tillslut säga i klartext vad jag hoppades på att dom skulle svara gällande varför man ska välja dom som är dyrare; högre ping och högre hastighet än vad man betalat för... Men istället fick jag svaret att telia har trevlig support...
Jag kör med ComHem 100/10, av den enkla anledningen att jag är bunden till dom i minst 12 månader pga installationen. Det har fungerat helt felfritt för mig hittills och den hjälp jag fått av supporten när det inte fungerade i början gick skitbra, killen på level-1 supporten kunde inte hjälpa men skapade ett ärende för level-högre, 2 timamr senare fick jag meddelande om att felet är avhjälpt och att tjänsterna skall fungera, vilken dom också gjorde. Detta var på en lördag i mellandagarna.
Hade ComHem förut när jag bodde i lägenhet under 10 år, hade enstaka downtimes som varade ett par timmar på sin höjd och i övrifgt så tuffade det på riktigt bra
Hade ComHem förut när jag bodde i lägenhet under 10 år, hade enstaka downtimes som varade ett par timmar på sin höjd och i övrifgt så tuffade det på riktigt bra
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 296 inlägg
Banhof 10/10 då eftersom den är billigast. Kör du inte tv eller dataspel finns väl ingen större mening med snabbt nät.
TV via fiber är iofs väldigt skönt, speciellt om man kör on demand
TV via fiber är iofs väldigt skönt, speciellt om man kör on demand
Jag har bara bra erfarenheter av Bahnhof. Jag köpte dessutom lite aktier i Bahnhof av ovan nämnda politiska skäl, så jag rekommenderar dem dessutom av egenintresse 
10/10 funkar bra för vanlig surf och mail, Spotify och webb-tv om man inte kör flera samtidigt. Jag kör 100/100 hemma men det är mest för att kunna jobba hemifrån smidigt med VPN och videosamtal. Annars hade jag valt 100/10.
10/10 funkar bra för vanlig surf och mail, Spotify och webb-tv om man inte kör flera samtidigt. Jag kör 100/100 hemma men det är mest för att kunna jobba hemifrån smidigt med VPN och videosamtal. Annars hade jag valt 100/10.
Jag har Bahnhof i sommarstugan, Telia hemma. Båda har funkat klanderfritt, jag har haft väldigt lite störningar.
När jag skulle förnya hemma låg alla i samma prisklass så jag stannade med Telia, kanske dags att se över igen.
När jag skulle förnya hemma låg alla i samma prisklass så jag stannade med Telia, kanske dags att se över igen.
Jag skulle kört Bahnhof. Aldrig haft problem med dem när jag haft dem. Samt att de är på gång och kommer nog snart bli en av de största leverantörerna i Sverige/Norden.
Gillar dem skarpt.
Sedan tror jag inte att du kommer klara dig på 10/10, eller klart du klarar dig, men är det mer än en person i ditt hushåll kommer det kännas långsamt.
Gillar dem skarpt.
Sedan tror jag inte att du kommer klara dig på 10/10, eller klart du klarar dig, men är det mer än en person i ditt hushåll kommer det kännas långsamt.
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 167 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 167 inlägg
Efter en vända med boxer
är jag på Telia och kan bara säga att det funkar bra
Visst kan de vara telefonkö om det är något men de löser problemen
Det enda bättre alternativet är Comhem men de levererar inte till alla adresser
Visst kan de vara telefonkö om det är något men de löser problemen
Det enda bättre alternativet är Comhem men de levererar inte till alla adresser
Har Tyfon/Banhhof sedan >2 år och det har fungerat bra. Ping 1-2 ms och bra upptid. Oftast är det fiberägaren som sänker nätet när det händer.
Tycker dock att Bahnhofs sajt har en klurig design och det är svårt att hitta information. Har aldrig varit i kontakt med supporten, men den är säkert gräslig som alla andra operatörers.
Tycker dock att Bahnhofs sajt har en klurig design och det är svårt att hitta information. Har aldrig varit i kontakt med supporten, men den är säkert gräslig som alla andra operatörers.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Här finns diverse erbjudanden om tjänster när fibern har kommit till byn:
http://surfia.se/privat/
Ligger i startgroparna
http://surfia.se/privat/
Ligger i startgroparna